Stopp tiggeforbudet!
Kontakt personen bak underskriftskampanjen
Re: Renovasjonstiltak
#2: Tore L. Tangen - Renovasjonstiltak
Enig.
Tiggerene er jo dritt-late... Sitter bare og holder fram en kopp med et ynkeligt fjes(Med iPhonen under pleddet).... Kan de ikke gjøre noe for pengene heller? Hva som helst, bare ikke sitte på ræva og forvente penger i koppen...
Gi pengene på en annen måte
Jeg hjelper Romfolket I Skien.Takk for et flott påfunn.
Jeg tror tiggerne vil bli drevet ut i kriminalitet om det blir tiggerforbud.
Mvh Anette.
Demokrati
Re:
Det er riktig at de fleste tiggere ikke er kriminelle,men de trenger ikke å tigge,fordi i hjemlandet finnes det hjelp å
få,som f.eks. gratis skole og helsestell for alle under 18 år,men alle må være reg. med ID kort om de kan få disse tilbudene
i Romania som jeg kjenner godt igjennom mitt arbeid med nødhjelp i over 24 år.
Blir det tiggeforbud vil sikkert mange reise hjem og benytte seg av tilbudene Romania tilbyr dem.
Gunnar Torgersen
Oslo
| This discussion has been closed. |
Re: Re: Renovasjonstiltak
#48: Anne Nogva - Re: Renovasjonstiltak
Vel, ja. Det er forsøpling, ingen tvil om det. Jeg ser ingen argumenter her mot den konklusjonen. Alt jeg ser er folk som, av dårlig samvittighet, snakker om at man må hjelpe fattige, og du hevder at man har et moralsk ansvar for å ikke leve i en illusjon. Vel, la oss sjekke hvem som lever i en illusjon.
Disse folka som setter seg på raua med en kopp, klær som hører mer hjemme på en søppelhaug enn på en kropp, og et ansiktsuttrykk som skal skape en følelse av hjelpeløshet, krysser et helt kontinent for å spille på folks følelser. Deres fattigdom er en illusjon.
På andre siden har vi norske statsborgere som sitter godt skjult hjemme og spiser suppe på en spiker, mens de lurer på om de får penger nok i morgen til at de kan unne seg en brødskive. Folk dør av fattigdom i Norge! Og likevel hevder man at vi er Verdens beste land å bo i. Vel, det er en illusjon.
La oss ønske dem som vil bidra til et fargerikt bybilde med sin kreativitet, velkommen. At de får betalt for sitt bidrag i en kopp er av mindre betydning. Å sende dem som selger en forfalsket fattigdom på døra er intet problem. De kan lære å bruke sin kreativitet, de også.