Nei til tvangsflytting av 15årig utviklingshemmet fosterbarn!
Fostermor fikk sms fra barnevernet!
Mvh Linda Bjelland
Hadde dette vært privat selskap så hadde de vært konkurs for veldig lenge siden.
Bv etat skjerp Dere! Det er faktisk mennesker dere jobber med og for. IKKE leketøy!
No nærmar tårene seg ...
For mange i denne etaten (heldigvis ikkje alle ! ) er det viktigare å visa makt enn å vera menneske og visa medkjensle. Finst det ingen overordna instans som kan halda slike folk i øyra , slå i bordet og be dei om å bruka fornuft ? Må dei verkeleg "ofra" denne ungdomen for å visa at Barnevernet har makt ? Når prestisjen vert viktigare enn omtanken for dei gjeld , har eg ikkje anna ord enn vankunne.
Når beskjeder blir lagt via SMS og ikke en samtale, så er det noe som skurrer?
Kanskje det er en bit samvittighet som begynner å dukke opp til saksbehandler....eller rett å slett bare feighet
Re:
Så vanvittig feigt av barnevernet å sende sms og ikke ta samtalen pr tlf eller face to face. La gutten få bli der han hører til , hjemme hos mamma !!
La gutten bli hjemme hos mamma , noe annet er overgrep !!!
Mvh Viola Schander
Jessheim
Klem til alle som står i denne striden.
Mvh
Bjørg Irene Karlsen
Er ikkje slik en offend ligg instans skal gjøre det...
Det kan også være brudd på taushetsplikta.....
Slike instanser skal sikre seg at rett vedkommende får melding/beskjeder....
Det gjør di ikkje med en msm ....for di veit ikkje om rett vedkommende lese den mld....
Her stinker det feighet og useriøsitet.....
Det koster lite for å ringe og sikre seg at dei snakket med rett person...og at personen får beskjeden....
Er dei redd for en motsigelse eller noe sånt så di kan slippe å svare for seg???
Dette må ikkje aksepteres......
vil berre ynskja dikka lykke til vidare..desverre er det sånn at det er altids noken so trur dei veit alt..kan alt og kan gjere alt i div etater..at dei er kongen på haugen..dette ser vi heile tida rundt omkring i lande..er nok av skremande eksempel på dette.. og at du har gjordt ein kjempejobb.. barneverne må og tenke på at dette er ikkje ein ting..men eit menneske med sine behov..og alt står i lover og regler ikkje passer alles behov..
Nytt opprop 6 mars.
Jeg finner ikke link til den nye underskriftskampanjen som er lagt ut i dag. Kan dere hjelpe meg, slik at jeg får signert?
Mvh Heidi Savstad
Bryr de seg ikke om barnas ve og vel?
Hvorfor heter det barnevern da?