Nei til tvangsflytting av 15årig utviklingshemmet fosterbarn!

Nei til tvangsflytting av 15årig utviklingshemmet fosterbarn! / Kunngjøringer / Fostermor fikk sms fra barnevernet! / Kommentarer


Gjest

#1

2016-02-26 10:32

Skammelig at sånt kommer pr SMS

Gjest

#2

2016-02-26 10:35

Er det noe overhodet vi kan gjøre, bidra med??? Kjenner ikke de det gjelder, men mammahjertet og all fornuft og logikk er her ùte å seiler`!!!

Mvh Linda Bjelland

Gjest

#3

2016-02-26 10:42

Er det mulig !!!!

Gjest

#4

2016-02-26 10:47

Dessverre veldig vanlig blant dette selskapet.
Hadde dette vært privat selskap så hadde de vært konkurs for veldig lenge siden.
Bv etat skjerp Dere! Det er faktisk mennesker dere jobber med og for. IKKE leketøy!

Gjest

#5

2016-02-26 10:49

Skammelig, her er det noen i det offentlige som bør se seg om etter ny jobb.

Gjest

#6 No nærmar tårene seg ...

2016-02-26 11:00

For mange i denne etaten (heldigvis ikkje alle ! ) er det viktigare å visa makt enn å vera menneske og visa medkjensle.  Finst det ingen overordna instans som kan halda slike folk i øyra , slå i bordet og be dei om å bruka fornuft ?  Må dei verkeleg "ofra" denne ungdomen for å visa at Barnevernet har makt ?  Når prestisjen vert viktigare enn omtanken for dei gjeld , har eg ikkje anna ord enn vankunne.


Gjest

#7

2016-02-26 11:12

Har vel innsett at ordet SAMVITTIGHET og MENNESKEVERD ikke finnes i Barnevernets vokabular

Gjest

#8

2016-02-26 11:35

Mine tanker er med familien og i en slik sak er det barnet som taper. Det er noe fundamentalt galt med barnevernets stilling i forhold til det ansvar de har. Det at saksbehandlere ikke er personlig ansvarlig i de vedtak de fatter og at personer som har slik makt etter KUN 3 år med høyskole er betenkelig. Ikke engang politiet har slik makt. Det eneste som hjelper familien er å ha en god og engasjert advokat, som kan jobbe raskt og presse fram en sak. Hvis da ikke barneverntjenesten tar til fornuft og blir litt ydmyke over hva de, i sin makt, kan påføre mennesker.
Når beskjeder blir lagt via SMS og ikke en samtale, så er det noe som skurrer?
Kanskje det er en bit samvittighet som begynner å dukke opp til saksbehandler....eller rett å slett bare feighet

Gjest

#9 Re:

2016-02-26 11:37

#1: -  

 Så vanvittig feigt av barnevernet å sende sms og ikke ta samtalen pr tlf eller face to face. La gutten få bli der han hører til , hjemme hos mamma !!


Gjest

#10

2016-02-26 12:22

Fantastisk utspekulert måte å gjøre dette på. Hva kommer det av at det offentlige alltid legger slike beskjed opp mot helg.? Er det fordi de da ikke kan kontaktes?

Gjest

#11

2016-02-26 12:39

Dette er så bak mål som det kan få blitt!!

Gjest

#12

2016-02-26 12:40

Mennesker uten hjerte og empati sender sms !!!

La gutten bli hjemme hos mamma , noe annet er overgrep !!!

Mvh Viola Schander
Jessheim

Gjest

#13

2016-02-26 13:01

Det er helt utrolig. Og hvor er forberedelsen av barnet. Han er et barn fortsatt og med sitt handicap har han stort behov for trygghet. Dette er helt uhørt. Jeg tror at i slike saker så er det riktig å drive sivil ulydighet og så får heller saken i mellomtiden gå til retten. I mellomtiden må de som tar vare på barnet finne seg et sted de kan ta vare på han på en god måte.

Klem til alle som står i denne striden.
Mvh

Bjørg Irene Karlsen

Gjest

#14

2016-02-26 13:21

Helt og totalt useriøse.....
Er ikkje slik en offend ligg instans skal gjøre det...
Det kan også være brudd på taushetsplikta.....
Slike instanser skal sikre seg at rett vedkommende får melding/beskjeder....
Det gjør di ikkje med en msm ....for di veit ikkje om rett vedkommende lese den mld....
Her stinker det feighet og useriøsitet.....
Det koster lite for å ringe og sikre seg at dei snakket med rett person...og at personen får beskjeden....
Er dei redd for en motsigelse eller noe sånt så di kan slippe å svare for seg???
Dette må ikkje aksepteres......

Gjest

#15

2016-02-26 18:25

Mld er kopiert og lagt ut på Fb sammen med oppropet og artikler. Lykke til! Tror det blir stort rabalder om de ikke nå ser at dette er riv ruskende galt!

Gjest

#16

2016-02-27 08:56

Det er helt utrolig! Men min erfaring er at det dog er greit å ha fornærmelser og dårlig behandling skriftlig, det er ellers for utrolig til at folk (eller også en selv) tror det :(

Gjest

#17

2016-02-28 10:36

vil berre ynskja dikka lykke til vidare..desverre er det sånn at det er altids noken so trur dei veit alt..kan alt og kan gjere alt i div etater..at dei er kongen på haugen..dette ser vi heile tida rundt omkring i lande..er nok av skremande eksempel på dette.. og at du har gjordt ein kjempejobb.. barneverne må og tenke på at dette er ikkje ein ting..men eit menneske med sine behov..og alt står i lover og regler ikkje passer alles behov..


Gjest

#18

2016-02-28 22:23

Skammelig!

Gjest

#19

2016-02-29 11:02

Skulle gjerne signert men jeg er vel for sent ute dessverre.

Gjest

#20

2016-03-01 07:31

Får ikke signert oppropet...er sikkert en grunn,forhåpentligvis at det ordna seg,syntes bare det var greit å si ifra i tilfelle noe var feil.

Gjest

#21 Nytt opprop 6 mars.

2016-03-06 23:00

Jeg finner ikke link til den nye underskriftskampanjen som er lagt ut i dag. Kan dere hjelpe meg, slik at jeg får signert?

Mvh Heidi Savstad


Gjest

#22

2016-03-07 10:17

Jeg får helt vondt, dette minner mye om en annen sak jeg har kjennskap til. Hvem tenker på disse barne- ungdommenes beste ? ikke myndighetene i alle fall.

Gjest

#23

2016-03-07 15:03

Fryktelig trist at Barnevernet oppfører seg slik.
Bryr de seg ikke om barnas ve og vel?
Hvorfor heter det barnevern da?