Nei til nedleggelse av palliativ enhet på Ski Sykehus!
Kontakt personen bak underskriftskampanjen
Hvordan kan man i det hele tatt diskutere dette?
Lykkelig
Og når min tid kommer vil jeg også gjerne få dø hos dere. :)
Kreft
Takk til alle de flotte ansatte.
Håper dere får fortsette den gode og viktige jobben dere gjør <3
Re:
Åh !!! 'noen' kan da ikke finne på -en gang å tenke på- å legge ned en slik lokal viktig avdeling, som palliativ enhet på Ski sykehus !!!??!
Alle vi som har hatt en av våre kjære på palliativ avd i Ski, kan nok skrive under på at det gjorde noe godt med hele familien, både den syke og oss pårørende, å få være der å bli så trygt og godt ivaretatt - i en slik maktesløs situasjon.... Det at det var så kort vei hjem, dvs til og fra, var av stor betydning for oss alle.
En er sliten i denne fasen, da en har behov for denne avdelingen, så det å ha dette tilbudet i nærheten er helt uunværlig slik jeg ser det.
Dessuten er staben på avdelingen helt helt fantastiske.
De bidro til en varm, trygg og tross alt fin ramme av ro når livet gikk mot slutten ....., som igjen gjorde noe med oss som skulle videre ...... Tusen tusen takk
Selvfølgelig må Ski sykehus ha Palliativ enhet !!!!!!!!
Vi er da faktisk også en region i vekst ........
Ran av Follos kreftsyke sin mulighet til å være nær hjemmet siste tiden...
Alle syntes det er slitsomt å reise langt når man er syk. Alle syntes det er slitsomt å krangle for det som gir egenverd, empati og trygghet i en slik stund som når man trenger hjelp som mest.
Pårørende som er barn eller faktisk ikke har evne eller ressurser til å komme seg til AHUS fra Follo for å besøke alvorlig kreftsyke foreldre, søsken el barn blir nå frarøvet muligheten til å være sammen daglig når de kommer på palliativ behandling så langt unna Follo. Hvorfor belaste pårørende med å forlenge reisevei til dagsreiser for å besøke sine kjære og komme seg hjem igjen når man faktisk ikke må? Dette er ikke et helsefremmende eller forebyggende tiltak for pårørende i en vanskelig situasjon i alle fall..:-(
får behov fcr denne enheten.
Når denne avdelingen i tillegg fungerer så godt som den gjør, med de fantastiske ansatte på avdelingen, ja da er det helt uforståelig at man vurderer nedleggelse, kun for økonomiens skyld. ALT KAN IKKE MÅLES I PENGER - HVERTFALL IKKE LIVSKVALITET !
| This discussion has been closed. |