Nei til 10 % fraværsgrense i videregående skole
Kontakt personen bak underskriftskampanjen
Jeg er veldig syk hele tiden og det får utover skolegangen.. Har allerede fått advarsel 8ganger at jeg må skjerpe meg, men er ikke bare å skjerpe seg når kroppen ikke samarbeider..
Uflaks=Straff
Er ofte syk selv, og holder på å overstride grensa. At det i det hele tatt er en fraværsgrense er noe dritt as. Fjern det!
Skulkesyk?
Re:
Stopp innføringen av fraværsgrensa
Det finnes bedre måter og hindre skulk og latskap. Dette går utover de flinkeste elevene også.. Hva med de som jobber seg syke av alt skolearbeidet? Hvis de er borte i 2t i et fag i løpet av et helt semester, skal alt arbeidet de har lagt ned da være bortkastet? Å redusere fraværsgrensa er forslag som hos mange, i teorien høres bra ut, men som i praksis ikke vil fungere. I hvert fall ikke til den ekstremt lave prosenten den ligger på nå. I tillegg vil med stor sikkerhet denne fraværsgrensen føre til at antall elever som fullfører vgs og i værste fall også antall startende reduseres enormt. Mange vil ikke ha motivasjon til å fullføre dette med tanke på at det kreves en enorm innsats, som kan være vanskelig å finne spesielt for de svakeste elevene. Ikke minst er dette ikke rettferdig for de som lider av psykiske lidelser eller andre sykdommer som kan føre til behov for noen fritimer/dager fra skolen.
vi har nok krav å leve opp til!
sliter med depresjon og andre psykiske lidelser som allerede går hardt utover motivajsonene og kreftene mine på skolen... Siste jeg og mange andre trenger er å ikke bestå i faget fordi vi ikke klarer å møte opp til timen, i verste fall innen de første 15 min! Har ikke presset på unge økt nok de siste årene? Dere sikrer kanskje de unge med gode og stabile forhold, men det er mer enn nok unge som sliter med å holde kreftene oppe til å bestå i fagene sine, om ikke de fagene de allerede må ta om igjen
Fordi det er irriterende.
Fordi mange har gode grunner til å ikke komme på skolen noen dager. Uansett om det er fysisk eller psykisk helse det gjelder. Helsen skal komme før skolen!
| This discussion has been closed. |