FORBY MIKROPLAST!
Kontakt personen bak underskriftskampanjen
Dette er et steg i riktig retning. Plast som havner i naturen brytes ned over tid fra store til mindre partikler. Så også store plastprodukter bidrar til at mikroplast dannes. Sånn sett er makroplast - om en kan bruke det uttrykket om store plastproduker - også viktig å gjøre noe med. Så ideelt sett bør en gå bredere ut mot plastpridukter generelt Men for all del, et sted må en begynne og forbud mot mikroplast støttes. http://www.miljostatus.no/tema/avfall/mikroplast/
Eg veit at det blir enorme øydeleggingar om desse store mengdene av fintoffer blir forsøkt senka ned i fjorden. Finmassane blir spreidd i alt sjøvatn i heile fjordsynstemet og legg seg på alt levande inkl. planteplankton og dyreplankton, og kveler det. Dei minste fraksjonane har ikkje gått inn i laboratorieforsøka, og desse mikro- og nanopartiklane er det som vil følgje sjøvatnet, og som er umogeleg å kontrollere.
Få havforskarar til å sjå på min påstand.
.Jeg vill ikke ha drikkevann fra renseanlegg som inneholder store mengder microplast.Genmaterialet hos mennesker blir også ødelagt av dette svineriet.Jeg vil gjærne at de kommende slekter har arvematerialet i orden.
Bytte produkt?
Det er bedre om vi alle bare bytter til miljøvennlige produkter, slik som jeg har i min forretning. Om alle bytter vil produktene forsvinne fordi de ikke er lønnsomme lenger..
| This discussion has been closed. |