Rett til å bli frisk! Avvis dommen fra Borgarting lagmannsrett!
Kontakt personen bak underskriftskampanjen
Mvh
Gunn Heidi Berge
At det finnes noen logikk i at en pasient skal gå 100% ufør og bli stadig sykere istedenfor at staten bruker et engangsbeløp for å gjøre pasienten frisk er for meg ubegripelig. Selv om det norske tilbudet til pasienter som Hanna ikke var kommet ordentlig igang når hum fikk behandling i Sverige betyr ikke at det var eksperimentell behandling på det tidspunktet. At det faktum at hun har spart staten for store utgifter i mange år framover ikke er god nok grunn til å refundere utgiftene ved operasjonen er ikke det noen oppfatter som sunt bondevett, med unntak av statens teknokrater og deres juridiske ordkløvere.
Björn Lindahl
Jeg har ikke MS selv, men ønsker rettferdighet.
Rett til aa bli frisk
Staten burde beloenne folk som Hanna, som staar paa, og finner et sykehus, som kan hjelpe henne til aa bli frisk. I stedet for gjoer den(Staten) livet vanskeligere for Hanna.
Jeg oppfordrer alle, som lik meg har en kronisk sykdom, til aa undertegne dette oppropet - det kan vaere oss neste gang!
Pass på at dere bekrefter signeringen på den mailen dere får etter at dere har aignert!
For et år siden vant Hanna Vesterager en knusende seier i Oslo tingrett, regjeringsadvokaten anket, og på tirsdag den 16. 12. viste Borgarting lagmannsrett at byråkraters oppfattelse av behandlingstilbud er høyere ansett enn de dyktigste nevrologer og hematologer i Europa.
Hanna Vesterager sier selv:
- Rettens beskjed til befolkningen er altså at man ikke skal ta så mye ansvar for egen helse at man utfordrer makta. Da må man risikere å bruke mange år i rettsvesenet. Jeg blir jo vitterlig straffet for å ha kjempet for å bli frisk, for å kunne bli i arbeidslivet, for å utfordre kunnskapene til helsevesenet, for å ha tatt kampen med helsebyråkratiet."
Ikke noe som forundrer meg, når det gjelder Staten. Lille mann i gata taper en rettsak mot dette organ uansett. Viktigheten av å gå videre er at de til slutt IKKE lengre er så sikre i sin sak de heller. De kjører på i et håp om at vi små ikke har råd til en høyesterett sak. Du må ikke vurdere om, men kjøre saken helt ut. Kan hende Høyesterett avviser dommen, flott, for da kan du gå til Menneskerettighets domstolen i Haag. Lykke til og vi støtter deg i den videre gangen i saken.
| This discussion has been closed. |
Det koster så lite og betyr så mye at vi alle støtter opp i denne saken, vær så snill signer, del og oppfordre andre til det samme .