Nei til nedlegging av Jordal Fritidsklubb!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Nei til nedlegging av Jordal Fritidsklubb!-oppropet.


Gjest

#1

2013-12-03 08:13

Fritidsklubber må lovpålegges! Det er en viktig del av kulturlivet, og en sentral del av velferdsstaten. Vi har folkeskole, vi har demokrati, vi spiser med kniv og gaffel, og vi har fritidsklubber og bibliotek!

Gjest

#2

2013-12-03 12:22

Vi har 4 barnebarn i Gamlebyen.

Gjest

#3

2013-12-03 18:17

Det er ingen logikk i å nedlegge noe man heller kan oppgradere, uten fritidstilbud kjeder ungdommen seg inn i dårlig dop og kriminelle utstøtte holdninger.
Jeg synes alle som har med dette å gjøre kan visualisere seg selv miste ett fritidstilbud, huske på at alt er i symbiose, og alt kommer tilbake på oss selv, og andre.
Så, utvid fritidstilbudet med mer selvoppdagelse for ungdommen! Så de ikke glemmer seg av å stikker noen ned for en iPhone. Det finnes bedre løsninger enn å nedlegge... Alltid.

Gjest

#4

2013-12-03 19:27

Vær så snill og bare ''signer''dette! klubben redder livet mitt :)

Gjest

#5 Re:

2013-12-03 19:29

#3: -

helt enig! helt fantastisk skrevet samt :) uten klubben '' jordal'' hadde jeg måtte gått hjem og blitt der pga kulde og jeg bor ett stykke unna :)

Gjest

#6

2013-12-03 19:39

Det er alltid billigere å forebygge enn å reparere. Ungdomsklubbene er svært viktig i en belastet bydel som vår!

Gjest

#7

2013-12-03 21:59

Mange barn og unge som ikke driver med organiserte fritidsaktiviteter trenger også møteplasser.
I Tromsø har vi snart ingen igjen...

Gjest

#8

2013-12-03 23:46

Kjempefint. Legg ned en fritidsklubb på Østkanten. Det er mye mer dop blant ungdommene i vest, ja, men samtidig, hvor skal du gjøre av ungdommene i øst, når det er en mye med kriminelt belastet del av Oslo? Jeg har selv vært medlem av denne fritidsklubben (en god del år siden nå, men), og jeg fikk tilbud om dop ikke langt unna skolen av noen som ikke pleide å vanke der. Jeg takket nei, og tuslet inn på fritidsklubben for å spille biljard og TV-spill, og henge med venner. Bevar fritidsklubben!!!!

Gjest

#9

2013-12-04 06:46

Ungdommen på Jordal skal ha en bra oppvekst. Fritidsklubben fanger bredt samt ungdom som ikke er i annet tilbud. Ikke minst underbygger klubben et godt miljø på skolen.

Gjest

#10

2013-12-04 10:57

!! VIKTIG

Gjest

#11

2013-12-04 11:29

Slutt å legge ned fritidstilbud til kidsa, det er dårlig stil og ennå verre politikk. Er ikke alle som kan sende barna på Bygdø Tennisklubb eller bor i Holmenkollen!! Skjerpings for faen!

Gjest

#12

2013-12-04 12:36

Det er helt latterlig at de vil legge ned fritidsklubben!
Mange unge har behov for et sted de kan være etter skolen med venner , her har de noen å snakke med, de har aktiviteter de kan holde på med og ikke minst, hva er alternativet? at de skal være i byen? Oslo s? Mc'donnalds storgata ?

Gjest

#13

2013-12-04 13:55

Hvis Jordal fritidsklubb blir lagt ned vil det være enda mer kriminalitet i gatene fordi ungdommen ikke får noe annet å gjøre. Dette må forhindres!

- Tidl. elev på Jordal ungdomsskole, som kjenner miljøet det godt

Gjest

#14

2013-12-04 15:20

De la ned i Larvik også. Ikke gi dere folkens . Kjemp!!! Husk at det er de som bruker stedet som skal tørke de som legger det ned nå i ræva når de er på gamle hjem. Stå på Folkens !!!

Gjest

#15

2013-12-04 15:48

Legg ned noe annet isteden a - ikke vær kjip a?

Gjest

#16

2013-12-04 16:06

Dette er et så jævlig bak må opplegg laget av flåsete politikere med anbud i panna og røde tall under senga og hele greia stinker av vestkantpamper som ikke skjønner en dritt.
Hvor faen skal unga gjøre av seg? på gata? kanskje henge rundt i sentrum og rane litt?
Faens idioter.

Gjest

#17 Jordal Klubben

2013-12-04 17:35

Jeg gikk ut av Jordal Skole i år, etter å ha gått på denne fantastiske skolen i tre år. Omtrent alle elevene på trinnet har brukt mye tid på klubben, den har gjort så mye for så mange av oss. Uten den hadde ikke samholdet på Jordal Skole vært så bra, og jeg er så taknemlig for at jeg hadde tilbud om å gå på fritidsklubb etter skolen i alle mine tre år på Jordal Skole. Av den grunn unner jeg alle som går på Jordal Skole, og som kommer til å gå der i fremtiden å kunne gå på klubben. Vi er ikke en gjeng med rike ungdommer fra Oslo vest som bor i store hus, de fleste av oss bor i små leiligheter og deler rom med flere søsken. Klubben er vårt eneste sted å være etter skolen, og har reddet mange fra å havne i kriminelle miljøer. Det er en STOR feil å legge ned Jordal klubben, vi trenger den.


Gjest

#18

2013-12-04 18:23

Dette er vel å forstå som en delfinansieringen av Tøyenløftet?

Gjest

#19 gjest

2013-12-04 21:21

Har selv vært på den fritidklubben. Den har hjulpet mange mennesker som kunne valgt den gal veien. Det tilbudet med fritidsklubb er viktig for ungdommer. Hvis fritidsklubben blir borte på jordal, hva skal ungdommer da gjøre? Tror du ikke de starter med og forandre seg, starte med røyk osv... ender opp i små gjenger, lager kaos... Høyre ødelegger mennesker hvis de legger den jordal fritidklubb.

Gjest

#20

2013-12-05 12:03

La barna/ungdomene få behold fritidsklubben. Det kan fort bli dyrere samfunsøkonomisk å jage dem ut på gata.

Gjest

#21

2013-12-05 12:20

La kidsa ha noe å gjøre. Burde si seg selv, egentlig?

Gjest

#22

2013-12-05 13:48

Hvis dere legger ned Jordal fritidsklubb vil det kun bli fler og fler ungdom som tyr til de volds- og rusbelastede miljøene i Oslo! Jeg selv er en ung kvinne på 18 år, og har selv opplevd at klubben vi "hang" på ble stengt å lagt ned. Vi må ha fler fritidsklubber!! Og helst en i alle bydeler!

Gjest

#23

2013-12-05 16:29

Kom igjen da! Gi unga på Jordal et sted å ha det kult og trygt:)

Gjest

#24

2013-12-05 16:32

Det er viktig å drive aktiviteter for ungdommer.
Jeg er selv barn og ungdomsarbeider....YES !!!!Ikke nedlegges Jordal fritidsklubben

Gjest

#25

2013-12-05 16:59

Kom igjen a! Vær litt skvær mot kidsa! Det er mulig man sparer penger i dag, men utgiftene dobler seg i mårra.