Nei til permisjonsnekt i skolen

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Nei til permisjonsnekt i skolen-oppropet.


Gjest

#1

2013-11-27 14:40

Jeg foreslår å fjerne vinterferien og innføre en fleksibel ferieuke for all elever.



Gjest

#2

2013-11-30 11:26

it has to be possible to have the promotion for any right reason. i think the principle can decide abut that.
MoccaMasters

#3 Opprop mot oppropet?

2013-12-03 12:45

Finnes det et sted hvor man kan skrive under et opprop mot dette oppropet?
Makan til mer egositisk motivert opprop skal man jaggu lete lenge etter.
Tord

#4 Re: Opprop mot oppropet?

2013-12-03 13:04

#3: MoccaMasters - Opprop mot oppropet?

Du får lage ditt eget opprop da vettu!

Wenen

#5 Permisjon

2013-12-05 20:47

Jeg mener man bør fjerne både høst-og vinterferie, og la foreldre selv velge to uker ferie. Mange familier har ikke råd til å reise på ferie i høysesongen, og derfor fratas disse familiene, og spesielt barna, muligheten til blant annet oppleve andre land, evnt skiferie på fjellet. Ikke alle foreldre får mulighet til ta ut ferie når skolen har stengt heller, det er kun lærere som gis denne muligheten. Burde ikke alle foreldre gis mulighet til å gi sine barn gode ferieopplevelser. Slik det er i dag går mange barn rundt å driver dank og kjeder seg under skolens ferier, og de er uten tilgang på voksne store deler av dagen, overlatt til seg selv.

Gjest

#6

2014-02-12 09:13

Det er foreldrenes ansvar.

Gjest

#7 Re: Opprop mot oppropet?

2014-03-21 16:45


Gjest

#8

2014-04-22 17:31

FAU sin jobb er veldig enkel: stå opp for foreldre med barn i skolen. Tror de selv virkelig at det er hva de gjør her? Skolen sin jobb er også veldig enkel: Ivareta barns kompetanseheving. Skolen er nødt til å fremvise forskning som sier at ferier i skoleåret skader barns kompetanseheving, og det kunne ikke guttene og jentene på departementet klare da jeg ringte. Jeg vil helt enkelt ikke akseptere at min familie sin frihet blir innskrenket av noe som er fullstendig frarøvet legitimitet: at rigide tungrodde byråkratiske arbeidsmetoder tråkker på folks frihet, uten å kunne dokumentere at dette skader barns kopetanseheving.
Bobo

#9 Re: Re: Opprop mot oppropet?

2014-04-22 17:36

#7: - Re: Opprop mot oppropet?

Et opprop mot dette oppropet blir det samme som et opprop hvor hensikten blir å slå ned på stemmen som heves av minoriteter og/eller meningsmotstandere. Den som har lyst til å  vise seg frem på den måten: Vær så god...  Sakens elefant i rommet er uansett at skoleverket selv ikke makter å dokumentere at ferier i skoleåret skader barns kompetanseheving. Dermed blir hele argumentasjonen derfra ganske impotent.

bobo

#10 Re: Opprop mot oppropet?

2014-04-22 17:41

#3: MoccaMasters - Opprop mot oppropet?

Lag deg gjerne et eget opprop, hvor du forsøker å slå ned på ytringer fra minoriteter/ meningsmotstandere, hvis det er slik du føler for å vise deg frem...