Nei til rasering av skoletilbudene i Kvæfjord og Harstad


Gjest

#1

2013-11-06 19:34

ikkje la studentan lide før dokkers feil

Anonymous

#2 Re: Vegard Hartvigsen

2013-11-06 19:41

#1: -

Ka du meine med at studentan kommer tel å lide? Æ støtte bare at det ikke skal lægges ned noka eller fjernes noka.


Gjest

#3

2013-11-06 21:03

Behold linjan, slik at ungdomman har en plass å gå på skole! Ikke ødelegg framtida til byens ungdom!

Gjest

#4

2013-11-06 22:34

La hele Troms Fylke og alle de berørte skolene fra Nordfylket og ned til vår region stå samlet mot dette forkastelige forslaget til en strukturendring som kommer til å skape stor uro og usikkerhet hos en stor del av foreldre og ungdommer i uoverskuelig fremtid; skal jeg velge en usikker hybeltilværelse i en prispresset storby, langt hjemmefra i tre år eller skal jeg pine meg gjennom mitt andre eller tredjevalg i utdanningene min? Dette er en utarming av utdanningsvalgene til en hel generasjon ungdom, som må ta til takke med Studieforberedende fordi det er tilbudet Troms Fylke (og de blå-blå) nå legger opp til, fordi det et de billigste elevplassene for fylket å tilby. Resten skal de altså støvsuge hele fylket fra nord til sør og legge til Tromsø. Kobler man dette opp mot det de hevder er årsaken: "Vi er tomme for penger og det haster å gjøre kor med det, la oss sette igang" blir man trefolds provosert, av den enkle grunn at det ikke er utdanningssektoren som har leflet bort pengene, men samferdsel og Troms Kraftskandalen. For dårlige vurderinger og slett politisk og økonomisk vurderingssans og håndverk innen busstilbudet i Tromsø og Hurtigbåtskandalen skal altså fremtidens utdanningsmuligheter ofres, fordi Fylket har lite penger og dårlig tid??! Dette henger ikke på greip noen steder og det eneste dette skaper er usikkerhet blant foreldre og ungdom i en særdeles sårbar fase i livet samt en grenseløs politikerforakt. Signér oppropet folkens, send meldingen høyt oh tydelig: Ligg unna og kom med et levedyktig forslag til å berge økonomien i Fylket som ikke sparker beina unna fremtiden: ungdommen og utdanning.

Anonymous

#5 Re:

2013-11-06 23:05

#4: -

Du nevner "... Detter er en utarming av utdanningsvalgene til en hel generasjon ungdom, som må ta til takke med Studieforberedende fordi det er tilbudet Troms fylke (og de blå blå) nå legger opp til..." Når du nevner de blå blåe så vil det si Høyre og Frp. Og æ vil enkelt å greit si at Frp har ingenting med den skandalen å gjøre. Du kan sammenligne det med et synkanes skip og der oppe står det en person som må hyle ut noka... Og i denna sitevasjonen så er det Høyre fremst og først som kommer med utaler om hvordan fremtiden til mange skoler blir. Men å si at det er "DE" blå blåe sin feil blir litt feil, du skjønner nemlig at det er vell ca. 1 måned siden de blåe kom til makta sånn + eller -, og de skandalene vi har hatt eks: Troms kraft, Båtan og bussan har skjedd før de blåe kom til makta. Så det æ kan konkludere med er at de "RØDE" har brukt penga på ustabile askjer og annet shit og lagt en svær og uløselig kaball til de blåe som nesten må ende opp med kutting her og der. For noen år siden ble Skånland VGS lagt ned, på den tiden skulle egentlig flere kutt komme som å for eks: Kutte på andre VGS, men på denne tiden vil jeg tro at de som satt med makta ikke turte det fordi det hadde blitt sett på som svært negativt og de hadde møstet mange stemmer på dette!

 

Men selfølgelig er det en skandale at ekstremt mange kanskje nå må flytte til Tromsø! En av mine lærere så idag "Væst du bruke alle spare pengan dine og konfirmasjon pengan+ stippende og mamma og pappa banken så har du kanskje råd tel en telt plass på Tromsdalen, men så kommer jo ekstra jobban som du må få tak i sånn at du får mat på bordet....." Og det beskriv kanskje en litt overdreven sitevasjon som er nå i Tromsø.

 

Nå vil jeg ikke lage en "by mot by" sitevasjon men med tanke på boligprisene så hadde det kanskje vært mere gunstig og bygd et kjempe bra internat i byen siden boligprisene her i Harstad er så lave også kunne vi kanskje fått de ifra Tromsø hit? (Det er bare et forslag)

 

Men spør du meg så kan vi godt beholde skolesystemet som det er idag!

-Vegard Hartvigsen


Gjest

#6

2013-11-07 06:58

Skolekuttet er det jo fylkeskommunen som står for, og Stortingsvalget og kommunevalget er jo to vidt forskjellige ting.

Gjest

#7

2013-11-07 07:23

Legg heller ned fylkeskommunen og bruk pengene på kreativ ungdom i stedet for meningsløst byråkrati

Gjest

#8

2013-11-07 08:09

Det er flere ansatte i det offentlige som jobber med kultur. Hiv dem ut og sats på de unge! Avvikling av byråkrati for the win!

Gjest

#9

2013-11-07 08:19

NEI TIL RASERING AV SKOLETILBUDENE I KVÆFJORD OG HARSTAD!!!

Gjest

#10

2013-11-07 12:50

Drama linja ska leve!!!! Alle de tre drama klassan står før drama!!!

Gjest

#11

2013-11-07 15:38

ikke ned skolenuden i harsatd jeg kommer til svanne rå

Gjest

#12

2013-11-07 16:06

Nei til nedlegging! Vi trenger kreative og praktiske folk. På grunn av en stor pensjonistbølge, vil vi trenge folk ut i arbeid om 3-5 år!

Gjest

#13

2013-11-11 11:11

Lægg ned Tromsø. det e dær de udugelige sett!!

Gjest

#14

2013-11-11 11:53

æ skal begynne på Musikk, Dans, Drama 2.året mitt på Videregående, og æ vil faen ikkje flytte tel Tromsø!

Gjest

#15

2013-11-12 16:22

Spark kommunen, ikke skoletilbudene våre.

Gjest

#16

2013-11-15 13:24

Skjønner ikke hva politikerne tenker på når de legger frem et forslag som dette. Folk kommer heller til å velge å flytte til Tromsø, fremfor Harstad når barna deres ikke har mulighet for skolegang, og tvinges til å flytte hjemmefra allerede som 16-åringer. Dette er urimelig, og dårlig lokalpolitikk!


Gjest

#17

2013-11-15 19:51

legg ned fylkeskommune !!!

Gjest

#18

2013-11-18 11:26

Legg ned heile nordnorge ja, fin måte å bygge opp skolestrukturn å få meire skoleplassa.. Kjempegreier.

Gjest

#19

2013-11-18 12:50

Forferdelig at skolen skal legge ned. Mange må langt hjemmefra som bare 16åringer for å kunne få seg en utdannelse. Uakseptabelt....
Gjest

#20

2013-11-18 22:47

idiotisk

Gjest

#21

2013-11-19 10:11

Det er galematias å ødelegge skoletilbud som fungerer! Tenk at fylkesråden sender regninga for egne, dårlige vurderinger, vanvittige vedtak, tabber i Tromskraftsaken til ungdommen og kommuner som trenger skoletilbudene! Legg ned fylkeskommunen så sparer vi mange millioner hvert år!
pia69

#22

2013-11-19 19:26

Nok er nok!
Før sånne idiotforslag blir gjennomført så MÅ det forberedes, der må bygges studenthybler/leiligheter NOK til absolutt alle elever.. det vil si de som nå blir tvunget til å flytte + til de som allerede sliter i et sprengt boligmarked der private huseiere utnytter ungdommmen som ikke finner bolig....
Hvordan godt voksne mennesker klarer å sitte å leke politikere uten et SNEV av ansvarsfølelse fatter jeg bare ikke. MEN jeg håper dere som nå prøver å få igjennom nedleggelsene er villige til å ta ansvar for våre ungdommer, som må reise 30/40/50 mil ute å være sikret bolig, uten sikker transport og til en by som flommer over av narko i følge nyhetene. Og med å ta ansvar mener jeg - at dere da stiller opp PERSONLIG og tar vare på 16 åringene våre som dere tvinger oss til å overlate til et gjeng cowboypolitikere som vedtar uten å tenke konsekvens!

Gjest

#23

2013-11-20 23:23

Tenk

Gjest

#24

2013-11-20 23:24

Tænk på framtida t barna vårres !

Gjest

#25

2013-11-21 17:16

Selvfølgelig har jeg signert, og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme.