Sudmansken - Mødres mareritt

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Sudmansken - Mødres mareritt-oppropet.


Gjest

#26

2013-06-02 23:25

dette er helt sykt at vi bor i et land som dette her . der noen skal bedømme om du er en god mor eller ikke. jeg vet akkurat hvordan det er å være der for jeg besøkte en vennine der og syns så synd på henne ,etter å bare ha vært der i 2 timer fikk jeg nok! de er utrolig respekt løse og har for mye makt, man føler jeg krenket. helt absurd hele dette opplegge. har så mye å si om de, kunne skreve en hel bok. jeg syns virkelig synd i de som må oppholde seg der.

Gjest

#27

2013-06-03 01:21

Jeg kjenner selv et par, de beste foreldrene for barnet sitt. Moren ble tvunget til å bo på et slikt hjem i Oslo.. Hun ble trakassert på det groveste. Heldigvis kunne vi plukke opp henne og barnet og sette dem på flyet til Latvia. Bedre i materiell fattigdom der enn i myndighetenes klør i rike Norge. Kan vi ha det sånn?

Gjest

#28

2013-06-30 08:49

Tilstandene og overgrepne på mødre og familiesenter er stort sett de samme over hele landet. Foreldrene blir krenket og ydmyket på det groveste. Helt normale tilstander og situasjoner rundt barnet blir overanalysert, tatt ut av samanhengen, vridd på til det ugjennskjennlige. Løgner i rapportene er mer regelen en unntaket. Det er skammelig å behandle foreldre i en sårbar livsfase på denne måten. Rett og slett trakassering. Og foreldrene tier i frykt for "å legge seg ut med" personalet da disse vil stille som motpartens vitner i fylkesnemnda ved en evt omsorgsovertakelse sak.
Bella

#29 Re: Likt Aline i Oslo

2013-06-30 13:30

#23: Liana - Likt Aline i Oslo 

 

Hei Liana. Det første som slo meg da jeg leste artikkelen er at dette er akkurat slik det er på Aline spedbarn senter i Oslo og så kom jeg over kommentaren din. Jeg er en av de få "heldige" som kom derfra med barn i behold men det var kun fordi jeg hadde kjennskap til hvordan de jobbet der og "holdt meg inne med de" dvs; underkastet meg, jattet med de i alt, overdemostrete at jeg gjorde "riktig" alt de sa osv osv. Alikvel var rapportene fulle av overdrivelser og direkte løgner mm. Da de ikke klarte å ta meg på noe der og da fremsatte de såkalte hypoteser om mulig fare for sjevutvikling i fremtiden. Det skortet ikke på deres fantasi, ja de var svært kreative for å si det slik ;) Jeg kunne gjerne tenkt å gjort en grundig undersøkelse/researce rundt andres opplevelser fra Aline og få dette frem og offentliggjort og kunne derfor tenke meg å komme i kontakt med deg Liana. PS: tror jeg har sett flere innlegg fra deg vedr Aline og barnevernets virke. Mvh Bella

Gjest

#30

2014-05-02 11:36

Jeg bor der selv nå og kjenner meg igjen i mye av det du skriver... trist men sant.
Mor til 4

#31 Re:

2014-11-24 21:30

#19: Ex-beboer2 -  

 Jeg kjenner også til flere som har vært på Sudmanske i løpet av de siste årene og ingen av de har klaget. De syntes ikke det har vært noe kjekt å fortelle åpent om i ettertid at de måtte reise der men alle fortalte om forståelse og hjelp til å mestre det å ha fått barn. 


Gjest

#32

2016-10-23 16:58

Signerte fordi jeg har fått visst att det foregår grove feil og trakassering. ..av unge mødre ...av folk som ikke har kyndig kunnskap på feltet