Bevar skogen på Romsås

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Bevar skogen på Romsås-oppropet.

Denne meldingen er fjernet av forfatteren (Show details)

2013-02-23 17:46



Gjest

#2

2013-05-20 11:49

Det bor allerede nok mennesker øst i Oslo. I vest er det enorme områder som står ubebygd og der villabebyggelse med ekstremt lav boligtetthet får stå fredet og beskyttet fra "ødeleggende blokkbebyggelse" som byrådet ikke leer et øyenbryn for å godkjenne øst for Akerselva. Ja til en rettferdig, demokratisk og sunn boligpolitikk i Oslo, nei til udemokratisk spesialbehandling av folk på vestkanten!

Gjest

#4

2013-06-12 20:37

Man trenger skogen i nærmiljøet, for å utvikle motorikk, sanser, kunnskap. og at man ikke trenger å dra så langt avgårde for å nyte å være ute i skogen. La denne lille skogen få være i fred, nok av skog andre steder som ikke blir brukt til noe.
Gjest

#5 Romsås senter som gulrot

2013-06-17 19:48

Den som brenner mest for å bygge ut skogen, mener at "da vil Romsås Senter blomstre..." Hallo!!!Blir det mer saklig her nå... Ellers oppfordrer jeg alle til å møte opp i Romsås Kirke, torsdag 19/6 -2013.

Gjest

#6 Korrekt tidspunkt

2013-06-19 18:39

Urutinert å sende rundt en tekstmelding om at møtet begynner kl 19.00, når møtestart i virkeligheten er 18.00. Skjerpings!
Glenn A

#7 Re: Korrekt tidspunkt

2013-06-19 20:52

Hvis dette var fra meg-Glenn A  Så beklager jeg dette på det sterkeste.. Det var nok en missforståelse jeg ikke passet på å rette opp til deg. Igjen beklager jeg dette.


Gjest

#8

2013-06-21 19:23

Det politikerne har tenkt å gjøre, med Anders Rødberg-Larsen i spissen, er ingen berikelse for Romsås, men en forringelse. Jeg har bodd på Emanuelfjell i 40 år og det er blank løgn at der er lysskye ungdomsaktiviteter i nevnte skogsområde. Hundelufting skjer også der som andre steder, men området forsøples ikke av den grunn da hundeeierne er ansvarsbeviste personer. I tillegg til daglig opprydding har de også en årlig dugnad. Skam deg Anders Rødberg-Larsen. Finn andre måter å slå deg frem i politikkken på. Skulle ikke tro at du var født og oppvokst her, men dette skogsområdet var vel ikke din lekegrind.

Gjest

#9

2013-06-27 09:46

Jeg har tidligere bodd og jobbet på Romsås i 20 år. Hatt barn som har gått i barnehage, skole og speider'n, og skogen midt inne i Romsås er jo det som gjør bydelen så unik. Alle de gangene vi har gått tur der og sett ekorn, hakkespett og mye annet... Anders Røberg Larsen burde huske sin egen tid som barn og i speider'n og ta til vettet her.... Jeg er dypt skuffet over deg.....
Lars olsen

#10

2013-06-30 15:11

Hvor godt gjennomtenkt er dette? Med så mange nye beboere vil trafikken inn mot byen stoppe, den som tror at det offentlig vi klare å håndtere dette må ,ihvertfall, prøve å sette seg inn i dagen offentlige transport tilbud, dete er pr i dag umulig, og jeg tviler på at det er tenkt å satse milliarder på dette.

Gjest

#11

2013-09-09 17:30

Og akkurat der gikk valget til helv... for AP, pga soloutspillet til Rødberg Larsen om småhus på Romsås. Bra jobba, Anders, og ikke minst, fantastisk timing, midt i valgkampen. Danser du med djevelen må du også forberede deg til å smake pisken til Erna.

Gjest

#12

2014-02-25 21:37

Romsås er et bedre sted med den lille skogen mellom Ravnkollen og Emanuellfjell

Gjest

#13

2014-04-25 15:20

Ikke raser de fine viktige rekreasjonsområdene der folk bor. Kraftledninger og pukkverk er ingen god erstatning! Ta hensyn til oss i oslo nord/øst!

Gjest

#14

2014-04-30 20:27

Nærheten til naturen er det beste med Romsås.
Det sies at det skal bygges for å gi variert bebyggelse.Dette er bare tull.Sannheten er at den kraftige befolkningsveksten gjør at man må ha steder å plassere folk

Gjest

#15 Ravnkollen, kampen om Markagrensa.

2014-05-07 19:43

Ravnkollen ligger i Marka, er beskyttet av Markaloven og Markagrensa.
I kommuneplanen står det at Marka og byens grønne åser skal vernes.
Ravnkollen er en grønn ås som ligger i Marka.
Alikevel ønsker Byrådet i kommuneplanen å bygge der..

Gjest

#16

2014-05-20 20:50

:)
Rune

#17 Re:

2014-05-27 08:10

#2: -

Dette er jeg helt enig med deg i. Å bevare de få grønne oasene som er igjen i Groruddalen er uhyre viktig. Boligfortettingen er høy fra før. Romsåsskogen er et uhyre viktig rekreasjonsområde for folk i området - og folk som har bodd der.

Skal deler av markagrensa tas får de begynne der det er mest å hente: På Oslo vest.


Gjest

#18

2014-05-30 12:30

Ikke ødelegg naturen på Romsås!
Inger

#19 Bevar skogen på Romsås

2014-06-19 09:50

Det blir argumentert med at det ville være en berikelse for Romsås å få husbebyggelse og en variert bebyggelse. Hva med å snu dette på hodet: Ville det ikke vært en berikelse for Holmenkollen at man fører opp en del blokker rett innenfor markagrensa og gjerne tøyer markagrensen og fører opp en del blokker? Flere mennesker får bolig også ved å bygge blokker kontra eneboliger. Altså Romsås behøver ikke tilførsel av eneboliger for å berike nærmiljøet. Det fungerer godt som det gjør på Romsås.

gjest

#20 Re: Bevar skogen på Romsås

2014-08-11 11:29

#19: Inger - Bevar skogen på Romsås 

 Enig med Inger. Bydel Grorud har veldig variert bebyggelse mens i Holmenkollen, Vettakollen og andre områder på vestkanten er veldig ensartet. Det vil nok bli en virkelig "berikelse" om de får noen blokker i Marka!


Gjest

#21

2014-09-06 00:08

Folkens la oss gjøre hva vi kan for opprettholde den fine marka og skogen vi har. Jeg gikk fra Romsås til Kjelsås for noen uker siden og det er en opplevelse man ikke får mange andre steder i Oslo. Jeg vil helst oppleve naturen på sin fulle spring igjen. :)

Gjest

#22

2015-01-09 19:37

Vi må bry oss mere om hva vi har i dette landet. Tørre å si ut meningen om det vi synes ikke er greit.
Dette er langt i fra greit----

Gjest

#23

2015-03-27 13:55

Som aktiv turgåer i nærområdet er skog og natur viktig å bevare

Gjest

#24 Re: Romsås kirkke

2015-09-22 14:43

#12: -