La Zorba leve!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra La Zorba leve!-oppropet.

Denne meldingen har blitt fjernet av forfatteren bak dette oppropet (Show details)

2012-11-30 00:41



Gjest

#2

2012-11-30 00:53

Spørsmålet er vel heller: Hva tjener cirkus godt for? Jeg synes ikke dyr skal brukes i cirkus, uansett om de "lider" eller ikke.
Ronja Gujord
Forfatteren bak dette oppropet

#3 Re:

2012-11-30 00:55

#2: -

Har du noensinne besøkt Cirkus Zorba og sett hvordan dyrene trenes og har det på dagene? Det handler ikke om penger, det handler om dyrs velferd. Grunnen til at jeg har dyr er ikke fordi jeg tjener penger på de, jeg kunne like gjerne drevet cirkus uten dyr men jeg er oppvokst men dyr, har alltid hatt dyr og lever og ånder for dyrene mine. Dette vet også alle som kjenner meg og mine dyr og dermed signerer. For hvorfor skal ikke jeg kunne ha dyr bare fordi jeg eier et cirkus?


Gjest

#4 :)

2012-11-30 22:53

Aldri livet om jeg signerer på dette...
Ronja Gujord
Forfatteren bak dette oppropet

#5 Re: :)

2012-11-30 22:55

#4: - :)

Det er ikke en underskriftskampanje for de som er imot, men de som er for så deg om det:) Synd du ikke ser verdien i et problem som blir blåst opp av media og som enkeltmennesker lar seg påvirke av uten personlig erfaring.

Charlotte

#6 Zorba er ikke som alle andre

2012-12-11 14:06

Jeg har vokst opp med Zorba, og det er slik jeg ble kjent med Ronja og Katja. Div andre større sirkus fikk ikke komme til kommunen jeg bodde i fordi helsetilsynet sa nei. År etter år kom Zorba tilbake, og det fordi at de ble godkjent av nettopp; helsetilsynet.

Jeg er en forkjemper for de svake i samfunnet, og jeg hadde ALDRI gått god for Zorba hadde det ikke vært for at jeg er sikker på at dyrene til Ronja har det bra. Det er ingen av dere som noen gang vil se meg på andre sirkus. Nå er det viktig å understreke at det ikke er pga dyreholdet hos andre sirkus, for det har jeg ingen annen kunnskap om enn det jeg beskrev litt tidligere i mitt innlegg. Jeg kommer ikke til å gå på andre sirkus enn Zorba fordi jeg vet at Zorba er annerledes på alle mulige måter enn noe annet som er i landet og mest sansynlig i verden.

Jeg minnes Ronjas far som sa at vi ikke fikk gå bort til dyrene når de ankom, fordi de trengte ro og hvile etter reisen, men vi var hjertelig velkommen inn i vognen deres for å se film å spise middag sammen med dem.

Blix

#7 Re: Re: :)

2012-12-11 14:19

#5: Ronja Gujord - Re: :) 

 

Tema som er "blåst opp av media" !?! Hvordan DU som såkalt "dyrevenn mene at sirkus er "blåst opp av media"? Det er skamfult det! Så du mener at det ikke er så viktig at sike ting kommer frem i media? Vi vet alle og har alle sett hvor godt dokumentert det er at sirkus ikke fremmer dyrevelferd, uansett hvordan man ser på dette! Sirkus er en eldgammel form for underholdning fra den tiden hvor det var spektakulært å vise hvem rariteter av alle slag, mennesker som dyr, det er ingen nødvendighet for sirkus i dagens samfunn, sirkus bør være en døende "tradisjon" på lik linje med andre uverdige tradisjoner (les f eks tyrefekting) Hvordan skal man også da klare og luke ut sirkus som behandler dyr med respekt VS de som ikke? Og hva mener dere med respekt? Er respekt flere 100 dager på reise med dårlige vei forhold? På en dyretransport? Er dette dyrevelferd?
Ronja Gujord
Forfatteren bak dette oppropet

#8 Re: Re: Re: :)

2012-12-11 15:35

#7: Blix - Re: Re: :)

Slapp av. Du misforstår jo helt hva jeg sier. Cirkus blir blåst opp av media og på en måte er det bra for de menneskene som driver med mishandling blir satt i lyset, men som med alle andre mennesker så finnes det også gode, selv i cirkus og de får aldri mediaplass! Selvfølgelig er det viktig å belyse de problematiske områdene men hva med å legge vekt også på de gode? Det er en grunn til at NOAH ikke legger noe arbeid rettet mot oss, eller at dyrevernalliansen har sendt meg et brev hvor det står at vi skiller oss ut. Det er også en grunn for at vi ikke har fått en eneste negativ rapport hverken fra mattilsynet eller enkeltpersoner. Sier ikke dette litt? Tror du ikke publikum ville ha reagert dersom de så noe som ikke var bra hos oss? Og tror du ikke dyr som ikke trives viser dette i manesjen? Og dersom du sammenligner cirkus med tyrefekting så er du virkelig ute å kjører. Hadde du hatt litt mer peiling på cirkus så hadde du visst bedre enn å uttale deg på denne måten.

Legger også til en gang til at dette ikke er et opprop for dere som ikke vet bedre, men for dere som vet sannheten. Så ingen vits i å legge igjen slike kommentarer - det kommer du ingen vei med. Alle som kjenner oss og våre dyr vet hva de snakker om.


Gjest

#9 til rona

2013-03-01 01:43

Stå på :-)

Gjest

#10 Re: :)

2013-03-01 03:23

Så drit i å kommentere da. har sett dyrene i zorba og det finnes dtr i private hjem som har det mye verre. de lever så godt under sine eiere i zorba. hvis du synes dette er feil,  hva synes du da om alle mennesker som bruker de som husdyr? og kjæledyr. flott å se hunder bli bært rundt i vesker? støtter zorba jeg fordi jeg vet hva de står for


Gjest

#11

2013-03-19 12:23

jeg er for sirkus med dyr. det gjør showet bedre ved at folkenummere og dyrenummere avlaster hverandre.

Gjest

#12

2013-09-11 21:28

La Zorba leve!