Nei til karantenehotellordningen!

Nei til karantenehotellordningen! / Kunngjøringer / Nye oppdateringer i saken / Kommentarer


Gjest

#1

2021-05-22 11:27

Att sitta i karantän är en sak. Karantänhotell är ok men då för folk som uppenbarligen inte kan vara hemma enligt reglerna. Jag tänker att fotboja eller liknande hade hellre varit en lösning. För min del med en dement mamma på 81 år så behöver jag verkligen träffa henne. Nu tog det 440 dagar och jag åkte på nödvändig resa hem. ( är i karantän hemma nu) men jag måste kunna få träffa henne oftare. Jag är hennes enda släkting som finns kvar. Jag är hennes person som tar hand om det ekonomiska mm. Det är så jäkla fel att man kan åka från norr till söder i Norge med tidivis lika mycket smitta som är i den delen i Sverige utan problem. Folk måste sätta sig in att ha sin närmaste familj utomlands.

Gjest

#2

2021-05-22 11:29

Stå på. Du har sterk støtte. Takk for at du bryr deg.

Gjest

#3 Karantænehotel

2021-05-22 11:29

Sagen er vel endnu mere paradoksal. Nu skal indrejsende fra f eks Polen, Lithauen og Rumænien ikke længere på karantænehotel pga lav smittetryk i disse lande, mens danskerne fortsat skal pga højt smittetryk. Jeg er ret sikker på, at forklaringene på førstnævnte er dels dårlig statistikgrundlag og dels begrænset testing, mrns danskerne er blandt de lande i verden, som tester sig aller mest. En del tester sig hver dag og mange 1-2 gange i ugen. Det vil nødvendigvis give højere smitteprocent. Jeg savner, at dette er fremme i medierne og hos de norske myndigheder. 


Gjest

#4

2021-05-22 11:45

Hej. Jag kan inte läsa brevet du hänvisar till i texten. Får besked om att det inte är tillåtet. Vidare så undrar jag om du kan undersöka vidare om ”Sterk velfredssyn”. Jag anser att det finns många anledningar till att den här ska gälla. Inte bara vid dödlig sjukdom eller dödsfall. Har skrivit innan. Då man som enda släkting så har jag då fullmakt över hennes ekonomiska, t.o.m. vissa sjukdomshändelser mm. Hon är dement, plus andra livshotande sjukdomar och personalen på boendet vet ju inte hur längs hon har kvar. Även om hon är i ”ok form” nu så kan det ändras över en natt. Jag känner att jag skulle vilja ha kontakt med någon för att påverka besök hos sjuka (äldre) familjemedlemmar som påverkas av frånvaron psykiskt. Några tips?? Annica

Gjest

#5

2021-05-22 11:54

Hei. Takk for alt du gjør. Jeg må fly ut av Europe og komme tilbake 8 juni. Jeg må være nesten 10 dager på hotellet. Men hvis testen er negativ etter to dager hvorfor må Jeg være der? Jeg er frisk. Jeg tror at det "violate humans rights" for freedom....

Gjest

#6

2021-05-22 12:19

Tusen takk for at du står på! Jeg får heller ikke lest brevet. Kan du kanskje dele på en annen måte? Vennlig hilsen Kaia

Gjest

#7

2021-05-22 14:10

Beste sjans på sukses er å prøve saken mot internasjonale avtaler, menneskerettigheter osv. Nasjonale lover er for lett til å endre.
Anni

#8 Re: Karantænehotel

2021-05-22 14:31

#3: - Karantænehotel 

 Tror du ikke at dette med reisende fra Polen, Litauen og Romania har med økonomi å gjøre? Norge klarer seg jo ikke uten arbeidskraft fra bl.a. disse landene. Penger står bak det meste..


Gjest

#9

2021-05-22 16:08

du gjør en fantastisk jobb, takk. Jeg, som må til Russland for å søke om pensjon,(jeg tapter pensjonpenger om jeg ikke ordne det) må sitte på et karantenehotell ved ankomst til Norge. Alle de 4 negative testene mine hjelper ikke. 2 tester jeg gjør ved ankomst til Russland og 2 når jeg kommer tilbake til Norge. Og hvorfor har regjeringen rett til å vurdere hvilken tur som er nødvendig for meg og hvilken ikke. Jeg bor i 2 land.

Gjest

#10 Re: Re: Karantænehotel

2021-05-22 23:24

#8: Anni - Re: Karantænehotel 

 Precis därför blir gränsen mot Sverige stängt längre. Ingen kan handla och norska staten tjänar miljoner. 




Betalt annonsering

Vi vil annonsere dette oppropet til 3000 mennesker.

Lær mer ...