La oss funksjonshemmede beholde Haraldvangen!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra La oss funksjonshemmede beholde Haraldvangen!-oppropet.


Gjest

#526

2016-08-01 11:27

Hvorfor skal alle steder som er bra også for oss nordmenn ødelegges til fordel for flyktninger? Kan man ikke lage nye områder for dem? Hvorfor skal nordmenn undertrykkes mens flyktningene får alt på gullfat? Vi går ikke med på dette lenger!

Gjest

#527

2016-08-01 11:34

Det finnes mottak som nesten står tomme ..bruk dem .Ikke la dem som trenger litt annerledes hverdag miste sitt tilbud

Gjest

#528

2016-08-01 11:34

Vi kan ikke ta ifra norske statsborgere livsviktige tilbud, for å redde verden.

Gjest

#529

2016-08-01 11:40

Syns det er meningsløst at funksjonshemmede skal miste et slikt flott sted. I tillegg er jeg lei av at vi nordmenn til stadig må vike for at flyktningene skal dit istedet.

Gjest

#530

2016-08-01 12:02

Fordi Jeg ønsker at Haraldvangen skal være det stedet det er i dag. For funksjonshemmede!

Gjest

#531

2016-08-01 12:03

Jo det vil jeg di skal

Gjest

#532

2016-08-01 12:50

Nå må dere skjerpe dere virkelig.Dere kan ikke ofre våre handicappede mennesker,fremfor flykninger.Dette er brudd på EMK.

Gjest

#533

2016-08-01 12:52

SELVFØLGELIG skal Haraldvangen beholdes, skulle bare mangle !!!!

Gjest

#534

2016-08-01 13:04

Haraldvangen var gitt til Kronprins Harald på hans 30 års dag. Gavene har blitt gitt av norske folk med formålet stedet har blitt drevet under. Regner det som respektløst mot giverne og deres slektninger med denne planlagte bruksendringen.

Gjest

#535

2016-08-01 13:06

Fordi jeg har selv en handicapet datter og ser på dette som ren galskap ! Vet ikke hvorfor dette skjer.. Haraldvangen drives som ett AS av de ansatte...som tydelig ser en god profitt i at det blir asylmotak... les hjemmesidene deres om hvem som startet det og hans mening med det. De burde skamme seg !

Gjest

#536

2016-08-01 13:23

Fordi at nå må det bli slutt på at vi skal gi etter for asylanter og ikke har noe vi skulle ha sagt sagt i vårt eget land. Det går ikke an !!!

Gjest

#537

2016-08-01 13:26

Synes det er trist at eierne velger å legge om driften fordi pengene ikke strekker til. Håper det finnes en alternativ løsning slik at leirskolen kan bestå. Er for få tilbud for barn og unge handikappede allerede.

Gjest

#538

2016-08-01 13:54

For eg syntes at nok er nok. Nå må det tenkes litt på alle dem me har her il landet som trenger hjelp.

Gjest

#539

2016-08-01 14:47

Ikke ta fra oss norske alt vi har.

Gjest

#540

2016-08-01 15:18

Det er helt forkastelign og ta fra funksjonshemmede en sommerplass de har hatt så lenge og bruke det til asylsøkere.

Gjest

#541

2016-08-01 15:25

Jeg var på Haraldvangen da jeg gikk på barneskolen. Vi var tre klasser, hvorav en hadde barn med ulike behov. Dette var utrolig lærerikt for meg (og sikkert de fleste andre). Alt ble "ufarligjort" for oss. Jeg lærte mye om tåleranse for det ukjente! For et barn kan funksjonshemminger hos andre være skummelt! Alle er likeverdig,noen trenger bare litt tilrettelegging! Hvorfor legge ned noe som gir så mye til så mange!!!!?   Vi trenger faktisk flere steder som Haraldvangen!!!!!!!

Det som er trist at det er pengene som rår!!!!!! De som eier slike plasser tjener utrolig mye mer på asylmottak!! Fint å ta vare på folk som opplever krig og elendighet, men hva med oss????? Skal vi "utslette" den hjelpen/godene vi kan gi våre egne, for å hjelpe alle andre??? 

 

 


Gjest

#542

2016-08-01 15:37

FEIL PRIORITERING........SELVFØLGELIG
FY FA..........

Gjest

#543

2016-08-01 15:41

Asylmotak er viktig. MEN, bør et sted som er tilrettelagt for funksjonshemmede, der det er lagt ned mye penger og masse energi på tilrettelegging, bli brukt til noe HELT annet? Hva er alternativet for funksjonshemmede? Tilrettelagte steder vokser ikke på trær. Det snakkes mye om Røde Kors sin dårlige økonomistyring og manglende evne til å ta vare på Haraldvangen. Sett inn de krefter som skal til da, for å få orden på dette. Ikke bare 'gi opp', og la tilfeldighetene råde for hvordan bygninger og tilrettelegging vil fungere ETTER en periode med asylmottak. Dette holder ikke, AP-politikere.

Gjest

#544

2016-08-01 15:54

For at nå er det nok nedskjæringer for de svakeste i samfunnet, og slike plasser betyr mye for de som har behov for å bruke det

Gjest

#545

2016-08-01 15:57

For det første så er ikke dette et passende sted for asylanter. Stedet vil skremme mennesker som er vant til å bo i byer. For det andre så finnes det mange andre steder som er mer passende for asylantene. Men viktigst av alt er at dette er et sted som er rene himmelriket for de funksjonshemmede og det er ikke lett å finne et nytt passende sted for dem. Dette stedet har vært deres i generasjoner og bør også fortsette å være det. Det er langt enklere å finne et nytt sted som er passende for asylanter. Dessuten så må det bli slutt på at asylanter skal ta fra svakere grupper og fortrenge dem.

Det er en politikk som fører til rasisme, og de som foreslår dette er idioter for å si det mildt.


Gjest

#546

2016-08-01 16:14

Nå synes jeg grensen er nådd. Det har bitt kastet ut gamle mennesker fra leiligheter de har bodd i i et langt liv for at asylsøkere skal få dem. Nå er det de funksjonshemmede som skal få svi. Fortsett med dette og få et land hvor de fleste hater alt som heter asylanter. Vi er bare mennesker med følelser, og det er vanskelig å ikke la hatt ta overhånd når slike overgrep som her får passere. Jeg gremmes.

Gjest

#547

2016-08-01 16:18

Som pårørende til en trafikkskadd mann har vi i personskadeforbundet hatt stor glede av stedet. Dette er et perfekt sted for funksjonshemmede barn. Vi har ikke for manga av de stedene. Lykke til

Gjest

#548

2016-08-01 16:30

Når jeg var yngre var jeg selv på Haraldvangen Leierskole der lærte jeg og fiske padle og gå i skogen gå på ski. Senere jobbet jeg der som assistent for barn som ikke hadde det så bra i hverdagen. Alt dette har jeg tatt med meg i livet med masse glede og fine minner.

Gjest

#549

2016-08-01 16:42

We have to save Handicamp cos its life changing thing for all disabled around the world!

Gjest

#550

2016-08-01 17:23

Er sjokkert over at at dette stedet blir omgjort til asylmottak...det må forhindres !!...her settes to svake grupper opp mot hverandre ,ber de som går inn for å ta stedet fra Funksjonshemmede til å TA TIL VETTET !!!