La oss funksjonshemmede beholde Haraldvangen!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra La oss funksjonshemmede beholde Haraldvangen!-oppropet.


Gjest

#376

2016-07-14 20:54

Dei funksjonshemma trengein slik stad som Haraldvangen der dei kan utfolde seg blant likesinna og få auka sjølvtillit. Meistring er viktig for alle.

Gjest

#377

2016-07-14 22:47

Det er helt høl i huet det som skjer rundt oss. Vi har bygget opp alle sosiale hjelpetiltak som blir rasert, så fort en aktør ser at det er mer økonomi å endre på ting ved å gjøre det de gjør her, å samtidig ødelegge livet til de som da har dette behovet, før flyktningene kom. Så det er tydelig at det er penga som rår over kapitalister som kun tenker på en ting. Å politikere er ikke det grann bedre, de tenker kun på en ting mest til meg selv, en dag slutter jeg på stortinget, da må jeg ha gjort noe godt for alle med kapital,"for da er jeg sikra jobb i et av DEM's firmaer etc."

Gjest

#378

2016-07-15 07:37

Dette har lenge vært ett viktig tilbud for funksjonhemmede, både barn og voksne. Det er også en mulighet for foreldre til barn med funksjonshemninger til å få litt avlastning for barna på ett sted de får gjøre masse moro.

Gjest

#379

2016-07-15 11:45

Fordi det er ingenting som kan måle seg med Haraldvangen❤️

Gjest

#380

2016-07-15 12:10

Det står mange plasser ledige ( som selvfølgelig må betales for). Man har altså flere plasser enn man klarer å fylle. Bruk de plassene og la Haraldvangen få leve.

Gjest

#381

2016-07-15 15:59

Ser at det er viktig med ferie og fellesskap i egnede omgivelser.

Gjest

#382

2016-07-15 19:19

Pga. Funksjonshemmede trenger dette stedet. Asylsøkerplasser er det nok av andre steder. Står mange ledige senger rundt om.

Gjest

#383

2016-07-15 19:28

Vet hvor stort behov det er for funksjonshemmede har sin leierskole.Må ikke ta ifra di svakeste av di svake.Var med å samla penger til Haraldvangen, har selv en datter som er 57 år gikk på Blindernveien skole og barnehage.

Gjest

#384

2016-07-15 21:49

Østlandets perle..sikkert en diamant for de funksjonshemmede.. Så dette stedet er Balsam for sjela for alle og sikkert mer for de som har sin oppvekst og tilholdssted her i mange år..det tilhører for de funksjonshemmede i mine øyne

Gjest

#385

2016-07-16 09:04

Jeg velger å skrive under ikke fordi jeg er imot innvandrere, for det er jeg ikke. Men jeg mener at vi først og fremst på ta vare på alle våre landsmenn før vi tar imot nye. Denne leiren er viktig for mange barn og ungdommer med funksjonshemming, og de få tilbudene vi har her i Norge er viktig å ta vare på. Funksjonshemmede har like stor rett til å ha det gøy, skape minner og nye venner som et hvert annet menneske.

Gjest

#386

2016-07-16 10:39

Jeg synes det er feil å ta plassen til de funksjonshemmede, de som har det så godt der med tilrettelagt aktiviteter, finnes ikke mange av de stedene.
Det er nok av asylmottak her i landet, nå bør folk gi seg, her drar de inn flere flyktinger, er jo ikke plass til sine egne snart. Jeg har ikke noe imot innvandrere, Men når skal Politikere osv forstå at man må hjelpe sine egne først?. La Haraldvangen stå !  Je vil at det alltid ska værra slik, nei takk til asylmottak, hvis det er så viktig med asylmottak, så kan vel de som mener at Haraldvangen skal bli asylmottak, ha det asylmottaket hjemme hos seg sjøl istenfor, eller hytta eller campen, så får de kjenne på hvordan det er å bli tatt ifra noe, et sted du kan ha det gøy og ha det avslappet, det blir på den samme måten.

La barna, ungdommene ha plassen sin, de kom dit først, har vært slik i 47 år, tenk å værra så ond å ta plassen til folk, nei og atter nei, dette går itte ann.


Gjest

#387 Re:

2016-07-16 10:41

#38: -  

 Godt gjort av deg ❤ du har hjerte av gull


Gjest

#388

2016-07-17 00:44

fordi det er veldig viktig at funksjonshemmede og skoleelever har ett steddem kan reise til og komme seg bort fra verdagen og ha det gøy og møte andre og skaffe seg nye venner.

Gjest

#389

2016-07-17 09:58

Gi brukerne her en livskvalitet og noe å se fram til ved opphold på et sted som er så godt tilrettelagt. Forstår det står på økonomi. Ta en gjennomgang av hva som ellers må inn av offentlige midler for å "reparere" det som brukerne her mister. La dagens eiere får et statlig tilskudd som gjør at de klarer drive videre.

Gjest

#390

2016-07-17 11:30

Det er ikke veien å gå , å tå noe fra en svak gruppe for å gi den til noen som lett kan finne en annen plass . Haraldvannen er tilpasset funksjonshemmede , det er vel mere eller mindre fraværende ellers i landet .

Gjest

#391

2016-07-18 18:37

Jeg synes de svakeste i vårt samfunn skal få beholde de få godene de har...

Gjest

#392

2016-07-18 19:59

For å støtte våre prøvede norske. Norge først!

Gjest

#393

2016-07-23 19:13

Et fantastisk sted, har vært på tur dit som medhjelper for Oslo Handicap Idrettslag for endel år tilbake.

Gjest

#394

2016-07-29 14:27

Dette stedet trenger de funksjonshemmede. Det er mange flyktningemottak som står tomme, trenger ikke flere

Gjest

#395

2016-07-29 19:06

Fordi jeg syns det er synd og skam at et velfungerende tilbud skal tas fra de som trenger det. Men det som synes å være viktigst er å tjene penger. Det er avskyelig at alt skal omgjøres til flytningemottak. Er det viktigere å vise utad hvor flinke vi er til å ta imot alt som kommer til landet,( som vi ikke klarer å integrere) mens egne borgere kan seile sin egen sjø...Blir kraftig provosert

Gjest

#396

2016-07-30 05:05

Steder som er tilrettelagt for handikappede, skal ikke bli motak.....

Gjest

#397

2016-07-30 07:24

Det er snakk om rettigheter og oppfølging og frihet.

Gjest

#398

2016-07-30 08:20

Får at det er synd å legge ned et så fint opplegg og tilpasset sted til dem som trenger det og som vil ha en fin ferie med tilpasset aktiviteter. Det er få steder i norge som kan gi dem det.
Asylsøkere kan bo mange steder. Synd det er penga som styrer....

Gjest

#399

2016-07-30 08:32

Fordi jeg synes dette tilbudet til de funksjonshemmede skal bestå.

Gjest

#400

2016-07-30 08:42

Haraldvangen har stor betydning for de funksjonshemmede når det gjelder å komme seg ut å treffe andre i samme situasjon,og for å være i aktivitet i fellesskap.Den trengs for befolkningen,da det snart ikke finnes noe tilbud for de funksjonshemmede rundt her lenger.Disse tilrettelagte oppholdene er kjempeviktige å beholde i lokalmiljøet,så Haraldvangen er ett sted man må kjempe for!