Sylvi Listhaug må for all del IKKE avsettes.

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Sylvi Listhaug må for all del IKKE avsettes.-oppropet.


Gjest

#501

2016-02-11 22:24

Fordi Sylvi Listhaug er ærlig og politiker med ryggrad!!
Og fordi venstresiden tilsynelatende er tøyset blinde for hva som skjer i Europa med all den invandringen..
Stein

#502 Hun gjør en flott jobb

2016-02-11 22:29

Ja vi elsker dette landet -og vår kultur. La oss ta vare på vår identitet som vi alle har bidratt til for å få et godt og trygt land å leve i. Elsker elsker det å tenker på vår far og mor. Alle generasjonene før oss som har bygget dette landet Stein på Stein.....et stillferdig og rolig folkefær som er lovlydige og har betalt skatt inn til fellesskapet. Jeg ønsker for fremtiden at alle våre pike barnebarn/oldebarn kan vokse opp i et land med likestilling mellom kjønnene. Det siste jeg ønsker er at jentene våre skal måtte kle seg i burka og være mannen underdanig.  Vi er tross alt en liten sårbar nasjon med kun fem millioner mennesker. Det norske folk har alltid stilt opp med bistandmidler rundt om i verden. Norge må ta grep nå, før vi begraver oss selv. Dette grepet tar heldigvis Sylvi Listhaug. -Håper at det ikke er for sent.


Gjest

#503

2016-02-11 22:32

Samfunnet gjennomgår mange reformer nå så Listhaugs reform er også viktig for å imøtegå tiden vi lever i.

Gjest

#504

2016-02-11 22:36

fordi hele invandrings problemet ser ut til og være ute av kontroll,
Sylvi Listhaug er den folkevalgte som er erlig og sier som det er
i motsetning til de andre politikerene som tåkelegger sannheten.

Gjest

#505

2016-02-11 22:39

Norges fremtid!

Gjest

#506 Sylvi Listhaug gjør en god jobb

2016-02-11 22:43

Jeg mener Sylvi Listhaug vet hva hun snakker om , og fortjener all den støtte hun kan få . Den tryggheten vi har her i Norge må vi ta vare på som den største skatt ..


Gjest

#507

2016-02-11 22:47

Hvorfor signerte jeg? Fordi dette er en dame som tør både å si og gjøre ting som faktisk er nødvendig. Hva tror du vil skje hvis det kom hundre tusenvis av folk som skal ha jobb/skole/nav penger? Jo, mer arbeidsledighet og mindre penger til andre gode formål og flere vil la være å Betale skatt... ergo, hele systemet kollapser...

Gjest

#508

2016-02-11 22:50

Flyktningkonvensjonen fra 1951 et laget for en helt annen tid. Idag, 65 år senere er situasjonen en helt annen. Den innebærer at ALLE som har råd til å reise til Europa kan søke asyl her, selv om de ikke er forfulgt. Det finnes 3 milliarder fattige i verden som mer enn gjerne ønsker å komme - det sier seg selv at dette er ikke er mulig. Det blir stadig flere som får råd til dette og derfor vil stadig flere gjøre det. Denne utviklingen kommer til å ødelegge den vestlige verden slik vi kjenner den både økonomisk, kulturelt og sikkerhetsmessig. Vi bringer problemene ute i verden til vår egen dørstokk på denne måten og dette ønsker jeg ikke skal skje

Gjest

#509

2016-02-11 23:07

Forde Listhaug fortjener all støtte hun kan få

Gjest

#510

2016-02-11 23:11

Listhaug må få lov til å fortsette sitt gode arbeid..

Gjest

#511

2016-02-11 23:13

fordi det står om landets framtid

Gjest

#512

2016-02-11 23:17

Jeg synes Sylvi Listhaug gjør en formidabel innsats som politiker.De fleste oppegående mennesker burde forstå at det koster penger å tilpasse samfunnet med tusenvis av nye landsmenn som bl.annet tolker og opplæring og husvær.Senere vil det også koste penger med egne boliger og alt hva det innebærer.Jeg mistet alt jeg hadde ien brann og siden jeg ikke hadde innbo forsikring hadde jeg kun det jeg sto og gikk i.Jeg som norsk fikk ikke engang en ren truse eller ett par sokker.Men utlendingen som hadde jobb fikk en ny sykkel.Med så mange nedlagte bedrifter og mye arbeids ledighet blant nordmenn generelt er det jo ikke automatikk i at de får en jobb.Mange bedrifter har jo dukket under grunnet alle avgifter som er blitt påført bedrifter opp igjennom alle år med arbeiderpartiet og sentrums regjering og de rødgrønne..Norske regler gjør det jo vanskelig til og med at en sykepleier utdannet i ett annet land ikke får godkjent linsens.Dette gjelder også f.eks en bilmekaniker.De som flykter gjør det også fordi de er redd sønnene må i millitæret og de må jo få beskjed om at det er tvungen millitær i Norge også.Tragisk for mange som har mistet sine hjem men noen må jo bygge opp landet igjen og det er tragisk at det er de arbeidsføre med økonomi som .kommer.

Gjest

#513

2016-02-11 23:23

Kjempe flott beste politikeren I Norge har virkelig meninger og stanhaftig
gjest

#514 Heia Sylvi.....

2016-02-11 23:29

Hadde alle politikere vært som Sylvi, så hadde kanskje den mest ihuga sosialist forstått forskjellen på alvor og ideologi!!!!!


Gjest

#515

2016-02-11 23:33

Fordi hun er en av det beste politikerene vi har i Norge i dag og hun er ikke redd. Hun kaller en spade for en spade

Gjest

#516

2016-02-11 23:40

For de hun gjør en bra jobb!

Gjest

#517

2016-02-11 23:52

Sylvi Listhaug er noe så uvanlig som en politiker som tar ansvar, og som har innsett at Norge ikke kan redde verden ved at vi tar i mot et stort antall innvandrere og immigranter.

Jeg kan godt forstå at mange ønsker å hjelpe mennesker i nød. At de tenker på hva som vil skje hvis de selv opplever krig. Dessverre vil masseinnvandring som den vi opplever i dag destabilisere det trygge og gode samfunnet vi har hatt til nå. Verden er delt inn i nasjoner av svært gode grunner. Nettopp for å hindre at mennesker med forskjellig religion, kultur og tankesett skal komme i konflikt og krig med hverandre. Globalisering og multikultur skaper ikke fred og gjensidig forståelse. Mennesker føler uansett tilknytning til de med samme kultur og tankesett. Ingen idealisme kan forandre på dette. Når innvandrergrupper blir store nok, vil de til slutt snu ryggen til den opprinnelige befolkningen og danne sine egne samfunn. Noen vil påstå at nasjoner skaper krig. Mulig det! Men konflikter vil alltid oppstå mellom mennesker og kulturer enten man lever i multikulturelle samfunn eller i nasjonale og monokulturelle samfunn. Men er krig nabo mot nabo i et multikulturelt samfunn bedre enn krig mellom nasjoner? I en monokulturell nasjon har du ihvertfall større mulighet til å vite hvem du kan stole på!

Endel mennesker klarer å innse disse realitetene, mens andre dessverre låser seg fast i utopiske og farlige drømmer om en verdensomspennende global landsby.

Sylvi Listhaug har nok innsett at vi faktisk må sette klare og tydelige grenser for hvor mange mennesker med andre kulturer og ukulturer som kan komme til Norge. Hvis vi splitter og destabiliserer vårt eget samfunn, vil dette ramme oss alle hardt. Når Norge har klart å bli et vellykket samfunn, så er det fordi våre forfedre har gjort mye riktig. Lar vi for mange mennesker ifra mislykkede nasjoner og kulturer komme hit, vil til slutt disse ukulturene dominere og dermed ødelegge det samfunnet vi har klart å skape oss.

Da er det langt bedre å heller prøve å hjelpe mennesker i de landene de kommer fra. At man hjelper flyktinnger ifra krig i nærområder hvor kulturforskjellene vil være mindre. At man istedenfor å ødelegge vår egen kultur med masseimmigrasjon og ødeleggende multikulturell ideologi, langt heller bør hjelpe mennesker med å lykkes i sine egne nasjoner. At dette betyr at man kanskje må gi avkall på enkelte kulturer og religioner som virker nedbrytende, og at man må dyrke frem oppbyggende kulturer.

Dette har Sylvi forstått, og dette bør hun få all den støtte hun kan få, i en tid da media og politikere i sin uansvarlighet gjør alt de kan for å angripe en dyktig politiker som faktisk tar et helt nødvendig og fornuftig ansvar.

Jon Oddvar Sellereite

Gjest

#518

2016-02-11 23:58

Listhaug gjør en god jobb for Norge, og våre barns framtid
Dette er jo umulig venstre er så vrange

#519 Re:

2016-02-12 00:05


Gjest

#520

2016-02-12 00:06

Fordi Norge trenger en sånn person som Sylvi Listhaug. Hun er som manna for Norge.

Gjest

#521

2016-02-12 00:09

Mener hun er den eneste politiker som virkelig har gjort jobben sin for landet vårt.Stå på videre Sylvi Listhaug og du skal vite at det er mange med meg som tror på deg.

Gjest

#522

2016-02-12 00:10

Jeg syner Sylvi Listhaug viser ansvar som tenker i perspektiv. Hun viser vilje til å hjelpe samtidig som hun tenker på Norges fremtid og våre barn. 

Politiker har sagt når eldre bølgen kommer så er der noget igen ? Det hele kommer til kollapsE .

#523 Re:

2016-02-12 00:11


Gjest

#524

2016-02-12 00:19

Vi er 5 millioner i landet. Det er 67 milioner mennesker på flukt. Kan ikke hjelpe alle hit. Vår demografi, kultur, tradisjoner og kanskje til og med vårt demokrati kan bli endret, Vi er ett kristent land og har lang tradisjon med å hjelpe mennesker og det gjør vi- Norge gir alltid rause bidrag til fattige land som bistand og vi gir ekstra ved ulike katastrofer etc. Det er ikke økonomisk bærekraftig å få mange asylsøkere inn i vårt land. Det vil bli konsekvenser i form av økte skatter, mindre pensjoner, mindre velferdsordninger, enda mindre til eldre, færre sykehjemsplasser, helsevesenet blir satt under press,hardere konkurranse om arbeidsplasser, studieplasser etc. Våkn opp folkens. Det er dine og dine barns penger som nyttes.
Når det gjelder voksne asylsøkere koster det 5-6 milliarder i året når de er i 2 års norskopplæring.(15'x12mnd=180'x30000 søkere.
Det koster å pusse opp boliger for å huse asylbarn- 8 asylbarn får en bemanning på 23 i Askimområdet,Kostnader til utstyr, klær, mat, utdannelse tilkommer . Det er en høyere bemanning i denne boligen enn det er på ett sykehjem for eldre og pleietrengende. Det er kommet over 5000 asylbarn. Det søkes etter fosterhjem. Lønn til fostermor eller far estimert gj.snitt
Nok 400.000x5000 barn= 2.000.000.000,- pr år i tillegg kommer utgiftsdekning min. 6000,- pr mndx12=72.000,- pr. år. x 5000=360.000.000,-. Barnetrygd 970x12x5000=58.200.000,-I tillegg kommer startutstyr til barna. Deretter kommer kostnader ved nyansettelser i stat/kommune for å administrere, kontrollere, føre tilsyn, barnevern etc. med fosterhjemmene og barna.
Våre ressurser settes i spill på våre barn og barnebarns vegne. For bare fem år siden var det bred enighet politisk om at det ikke skulle brukes av oljeinvesteringene nettopp for å trygge våre barns fremtid. Tallene som er brukt til utregning er hentet fra aviser,nav, debatter etc. og er en grov utregning, men allikevel gir det ett bilde over kostnadene for de som kom i 2015.
Vi trenger Sylvi Listhaugs kristne verdier, hennes mot til å si ifra, evne til å bidra med å bremse innvandringen, til å ta vare på våre tradisjoner, ta vare på den norske kulturarven, ta vare på vår økonomiske bæreevne. Hun vil styre stødig i dette utfordrene og stormfulle farvannet som asylpolitikk er. Stå på og lykke til Listhaug. Jeg heier på deg!


Gjest

#525

2016-02-12 00:20

Fordi hun gjør en god jobb som er svært viktig for landet, men dessverre tar hun for lite i når det gjelder innstramninger.