Sylvi Listhaug må avsettes

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Sylvi Listhaug må avsettes-oppropet.


Gjest

#376

2016-02-10 13:56

Fordi jeg ønsker et hjertevarmt og inkluderende samfunn hvor alle mennesker er like mye verd.

Gjest

#377

2016-02-10 14:09

Fordi jeg ønsker en slutt på ondskap mot - og mistenkeliggjøring av - alle som ber om hjelp fra oss i Norge.
Rune

#378 Dyktig og tøff dame

2016-02-10 14:11

Nei hun er på rett plass, Dyktig og tøff dame og Norge trenger henne mer enn noen gang! Av med nisseluen folkens :)


Gjest

#379

2016-02-10 14:14

Jeg mener statsråden sprer unødig frykt. En statsråd skal peke på løsninger, ikke problematisere alt.

Gjest

#380

2016-02-10 14:14

Hun er en lovstridig DAMPVEIVALS, blottet for empati.

Gjest

#381

2016-02-10 14:17

Fordi det bryter med menneskeretten, og en haug med avtaler Norge har gjort med andre land og, ikke minst, med FN.

Gjest

#382

2016-02-10 14:25

Fordi Sylvi Listhaugs behandling av flyktninger er umenneskelig.

Gjest

#383

2016-02-10 14:29

Sylvi Listhaug maner til mer uro og splittelse enn er nødvendig! Situasjonen er vanskelig nok; så mer fintfølelse i behandling av mennesker bør forventes av en i så sentral posisjon!!
BCC

#384 Re:

2016-02-10 14:38

#25: BC -   HELT enig !

 


Gjest

#385

2016-02-10 14:42

Ganske enig i oppropet. Minner om at Sylvia er en del av ett system og at det er umoral og egoisme som må bekjempes, ikke individer

Gjest

#386

2016-02-10 14:47

Uhyre viktig at vi faktisk prøver å sette oss ut av "egen kropp" og objektivt prøver å se hva som skjer med verden idag, hva som har skjedd og hvorfor alt egentlig henger sammen. Masseinnvandring har skjedd mange ganger før (nesten en hel million mennesker utvandret fra Norge på slutten av 1800-tallet pga hungersnød - noe som egentlig bare rent teknisk sett STYRKET USA, selvom leveforhold osv var forferdelige) Folk reagerte akkurat likt som idag med en subjektiv og naiv tone mot det hele. Vi må innse vår egen historie og se at flyktningskrisa er her nå pga vestlig, skal vi si - kolonialisme / ekspansjonisme i de mer sårbare deler av verden utover 1900-tallet. Men såklart, jeg tror mye av problemet vårt idag er kunnskapsløshet. Folk har rett og slett nesten null peiling på verdenshistorie. Vi forstår ikke, og når en populistisk politiker kommer på banen og utnevner en synlig, fysisk fiende - nøyer mange med seg å hate og føre frustasjonen sin over på denne fienden. Det er til en viss grad naturlig. Men uheldig. Avsett Sylvi, og få på banen seriøse, objektive politikere som virkelig baserer sine avgjørelser på vitenskapelige fakta og antagelser. La oss ikke ha folk som baserer avgjørelsene sine på FRYKT. Det er blitt påvist at hjernen vår fungerer drastisk dårligere når vi handler utifra frykt eller stress.

Gjest

#387

2016-02-10 15:02

Fordi hun ikke vet noe om rusland og ikke kan forklare sine synsninger eller meninger og er farlig for flyktninge
Norsklæreren

#388 Re: Re: idioti

2016-02-10 15:16

#81: - Re: idioti  

 Orddelingsfeilene dine bekrefter hjernekapasiteten din i hvert fall.


Gjest

#389

2016-02-10 15:18

Fordi jeg ikke kan stå for retningen vi tar som nasjon.

Gjest

#390

2016-02-10 15:29

,,لالالا.,

ja til sylvi

#391 Re:

2016-02-10 15:34

#8: -  

 kan hende du er det Det største pisspreiket eg har lest på lenge Faktisk den eneste politikern som står for det hun sier .Dei andre vingler fra dag til dag .Ett jævla hylekor innpå her .Noen som kan svare meg kor mangen me skal ta i mot før dåke vakner .Tenker pipa får ein annen lyd når trygda.sykepenger minker + meir skatt og avgifter for å betale for dette .

hadde dette engasjert folk så hadde det vert meir en 8000 som hadde skreve seg på til no .nei til flyseteavg fekk 50000 på ei uke .må tenke på etterkommerne deres så dei ikkje vekser opp uten velferdsamfunn

ja til sylvi

#392 Re:

2016-02-10 15:41

#351: -  

 ja blir ikkje lenge til det .Ka land skal me flykte til .Sverige ? er vel tot øddelagt det snart Er det sånne tilstander dere ønsker dere her til lands

ja til sylvi

#393 Re:

2016-02-10 15:51

#363: -  

 Hadde ho våre stikk mottsatt hadde ho då samlet folket som du seier eller hadde ho splittet folket då og .Trur nok det ja

Folk trenger politikkere som forteller ka dette kommer til å koste norge og kor dei skal ta inn pengene fra .Alle med litt oppe veit att dette kommer til å koste høyere skatter og avgifter + reduksjon av helse trygdeytelser . dei er jo begynt å hive ut  gamle og sjuke allerede for å busette flykninger

OJ

#394 Re: Been there done that.

2016-02-10 16:29

#3: -  

 hun har jo besøkt disse stedene. Følge med i timen?

OJ

#395 Re: våkne snart?

2016-02-10 16:33

#386: -  

 Nå er jo ikke de tidene du nevner sammenlignbare med dagen i dag. Verden har forandret seg noe de siste 200 åra. Dine konklusjoner er jo som å høre ett barns sammenligninger, blottet for fornuft men på ett lavt intellektuelt nivå høres det greit ut. Lær deg din historie før du prøver å lekse opp for andre 

OJ

#396 Tøffe tider

2016-02-10 16:44

i tøffe tider som det ikke rår tvil om at verden befinner seg i per dags dato så trenger man tøffe ledere som tørr å ta de upopulære og vanskelige valgene. Alle kan ikke reddes, for mange mennesker i verden til at man klarer det. Vil man leve i ett velferdsamfunn må det ivaretas, for mange innvandrere vil knekke oss slik vi kjenner samfunnet i dag og settes oss utrolig mange år tilbake i tid. Norge er ikke ett land som bugner av arbeid og vår velferd hviler nettopp på at man deltar og bidrar til felles velstand og velferd via arbeid. Ikke bærekraftig med rask økning av kostnadene i samfunnet slik det vil bli med eksplosiv innvandring. Dessuten får man mer igjen for å hjelpe de der de er og man hjelper langt flere uten at de trenger den farefulle ferden. Lære seg litt om hvordan ett velferdsamfunn er bygd opp og hvordan det fungerer før man åpner armene og sier velkommen til alt og alle. Trenger dere ikke ett samfunn slik det er i dag i Norge så er det jo bare å flytte til de landene dere så gjerne ønsker å bli ved å invitere Gud og hvermannsen hit til landet. Igjen, vi makter ikke hjelpe alle, kanskje nettopp du med så enormt hjerterom kan det ved å reise dit krisen er å hjelpe de der. Det er jo tross alt der det trengs. Dessverre så er det jo så trygt å godt å tro at vi lever slik vi gjør og at det er naturlig at det alltid vil være sånn og ved det kritisere noen som ser problemet flere og flere ser og gjør noe med det. 


Gjest

#397

2016-02-10 16:46

Eg opplever Listhaug sine utsagn og handlemåtar som lite medmenneskelege, som om ho ikkje ser på flyktningane som menneske på lik linje med "oss".
Kim

#398 Re: Re:

2016-02-10 16:47

#216: - Re:  

 Noen få tusen.?

Du fikk ikke med deg de faktiske tall?


Gjest

#399

2016-02-10 16:52

Jeg ønsker IKKE å stille meg bak Sylvi Listhaug og hennes nazilignende forslag.

Gjest

#400

2016-02-10 16:53

Fordi politikken minner om den politikken en viss tysker førte på 30-40 tallet