Si NEI til Olav Thon's gigantiske utbyggingsprosjekt nær Vassfaret


Gjest

#1

2016-02-02 05:10

Naturen trenger flere stemmer.

Gjest

#2

2016-02-02 07:15

Fordi jeg synes det er galskap å rasere dette området med hyttebygging.

Gjest

#3

2016-02-02 07:41

Dette oppropet er viktig fordi det representerer en motstemme mot at noen kapitalsterke investorer, under dekke av lokalt men desverre helt fragmentert kommunalt selvstyre, skal ha makt til å kjøpe seg rett til bygge ned  et viktig rekresajonsområde som har stor regionall betydning og  som har nasjonal verdi (også ifølge Buskerud fylkes høringsuttalelse) . 


Gjest

#4

2016-02-02 08:43

Vi må få beholde dette flotte stedet urørt! Bygg der det ikke ødelegger naturen! Nok er nok!

Gjest

#5

2016-02-02 10:09

Bevar naturen i dette området!

Gjest

#6

2016-02-02 10:25

Fordi jeg er imot enhver rasering av naturen og fordi storkapitalen ikke skal tillates å legge premissene for utbygging i Norge.

Gjest

#7

2016-02-02 10:45

Av hensyn til urovekkende politisk vilje til å rasere urørt natur, samt av hensyn til våre ville dyrs behov for arealer for å kunne leve i fred, ber jeg innstendig om at dette prosjektet stanses uten videre diskusjon. Det er hårreisende å skulle vurdere en sak som dette i et så viktig naturområde.

Gjest

#8

2016-02-02 11:39

Må bli slutt på at disse pengefolka skal få ta seg til rette over alt. Mye vil ha mer og fanden vil ha fler...men til slutt tar vi vår siste reise på samme vis alle sammen....uten en shilling i lomma. Så la Vassfaret være i fred.....

Gjest

#9

2016-02-02 13:32

Ikke rør villmarka !

Gjest

#10

2016-02-02 17:27

Fordi naturen i området er dyrerikt og er mye brukt til rekrasjon for alle uansett status i samfunnet.

Gjest

#11

2016-02-02 17:38

Hvorfor skal vi la noen få egoistiske rikinger berike seg enda mer med å rasere naturen, og forringe naturopplevelsen til ekte skaufolk?....!

Gjest

#12

2016-02-02 20:14

Vassfaret er det mest fantastiske naturområde jeg har gått i Norge og må få bli uberørt. Må ikke bli utbygget av eiendomsbaroner som kun er ute etter mest mulig profitt.

Gjest

#13

2016-02-02 21:43

Vi må ikke la økonomi og profitt gå foran landskapsvern!!

Gjest

#14

2016-02-02 22:40

Tap av arealer til utbygging er en av de største truslene mot naturmangfold. Vi kan aldri reversere ødelagte områder. Når skal politikerne ta ansvar? Med hilsen Anne Sørensen


Gjest

#15

2016-02-03 10:01

Fordi Vassfaret bør forbli en uberørt perle med den natur, og tamreindrift som det er i dag.

Gjest

#16 Re:

2016-02-03 10:47

#7: -  

 Oddvar Ellseth


Gjest

#17

2016-02-03 20:22

Det planlagte hytteområdet er etter min mening det viktigste turområdet for hytte-eiere fra Veneli og Damtjern. Dette er det fineste skiterrenget i området med den ca. 11 km lange «runden» rundt Veslefjell og over Torget. Dette er terreng som passer alle aldre og her er man nokså beskyttet for vær og vind. Man kan gå mye på åpne myrdrag og nyte villmarkspreget og utsikten til uberørt natur, men med den planlagte hyttebyggingen vil alt dette ødelegges. Villmarksopplevelsen vil fullstendig forsvinne og man kommer til å gå i «kø» fordi det er kommet så alt for mange nye hytter og alle har det samme nærområdet de ønsker å gå i. Og MÅ gå i, - for det er her det (foreløpig) fine, nære turområdet er! Hvor har politikerne tenkt å legge de nye løypene som folk fra 2000 hytter skal gå i? Med fire personer på hver hytte vil det ikke engang være plass til alle etter hverandre på ski rundt Veslefjell.


Gjest

#18

2016-02-03 22:19

uten naturområder vil vi miste dyrene, uten dyrene vil vi miste oss selv!

Gjest

#19

2016-02-03 23:09

Den planlagte GIGANT - utbyggingen viser manglende forståelse for bakgrunnen til at de som i dag har etablert seg med hytter i området har valgt å anskaffe dette her og ikke i tilknytning til andre større hytteområder / alpinanlegg. Her har vi et fantastisk naturområde med flotte rekreasjonsmuligheter og et yrende dyreliv, noe som vil bli kraftig forringet med foreliggende utbyggingsplaner. Vis måtehold og lytt til fornuft. Bevar noe av vår mest fantastiske natur uberørt av vei- og hytte-bygging. Avvis gjeldende planer for utbygging.


Gjest

#20

2016-02-04 00:29

Vi må ta vare på de få ekte natur områdene som er igjen. Det er vakkert der fordi det er ren natur.

Gjest

#21

2016-02-04 06:44

Helt unødvendig og svært ødeleggende.

Gjest

#22

2016-02-04 12:55

Når representanter i kommunestyret som skal skal ta en slik viktig avgjørelse ikke engang har tatt seg bryet med å sette seg inn i Fylkesmannens anbefalinger, blir det bare trist. Og man kjenner på en utrolig oppgitthet over hvordan de folkevalgte opptrer i en slik sak. Her er det dollartegn i øynene og fokus på natur og miljø er totalt satt til side.

Man kan stille seg spørsmål ved om deti det hele tatt er riktig at et lokalt kommunestyre, ofte med en trang økonomi, skal få lov til å ene og alene ta slike omfattende avgjørelser i fremtiden. Her er det selvsagt snakk om lokale, men også nasjonale interesser og verdier - i naturen. 

Dette er en fullstendig unødvendig utbygging, ihvertfall i den skalaen den er tiltenkt. Anbefalingene fra de med kunnskap på feltet går imot en slik utbygging.

Dette kan ikke og skal ikke få skje!!

 

Hugo F-
Gjest

#23

2016-02-04 18:26

Jeg signerer fordi det legges et stort press på våre villmarksområder for å la pengesterke folk kjøre bil inn i villmarka og til luksusleiligheter og villaer som ikke hører hjemme der. Jeg er også redd for utviklingen som har vært de siste tiårene og som ikke ser ut til å stoppe.Med den nye regjeringen er jeg også redd for at de ser med "Mildere" øyne på å utvide grensene i fjellheimen. I tillegg er det ikke bærekraftig å legge til rette for mer utbygging av veier og påfølgende biltrafikk og støy i våre naturområder!

Andreas

#24

2016-02-04 21:25

Pengene rår, naturen forgår.


Gjest

#25

2016-02-04 21:39

Ønsker ikke mer utbygging i fjellet!