Krigsfareopprop

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Krigsfareopprop-oppropet.


Gjest

#101

2015-07-29 22:26

Det pågår nå en aggressiv opprustning kombinert med psykologisk krigføring mot det norske og andre europeiske folk. Russland ruster også opp. Men krigshisserne som sprer russerfobi underslår systematisk at USA og NATO har ti ganger høyere militærutgifter. Russland ligger et sted mellom Frankrike og Saudi-Arabia.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_military_expenditures

Gjest

#102

2015-07-30 06:29

Det trist og skremmende å leve i ei tid der politisk status er knyttet til å mane til opprustning, vold og krig.

Gjest

#103

2015-08-02 07:46

Folk trenger opplysninger om det som skje for å redde vår verden fra krigen. Støtt opp og bygge fredskultur!

Gjest

#104

2015-08-02 12:05

Fordi eg deler



Gjest

#105

2015-08-02 12:07

Fordi eg deler uroa som initiativtakarane gjev uttrykk for, og fordi eg ønskjer at antikrigsrørsla skal bli meir synleg

Gjest

#106 Re:

2015-08-04 14:12

#3: -  

 Godt å lese de du skriver Susanne! og takk for engasjementet!


Gjest

#107

2015-08-05 19:52

Oppropet er uttrykk for at det er sterkt behov for å rette fokus på de virkelige fredsskapende redskaper - her snakker vi om elementer vi tar i bruk daglig i vårt sivile samfunn, som dialog, meningsutveksling, forhandlinger, og aksept for at noe er bedre og mer livsgivende for samfunnets ve og vel, enn noe annet.
Krigens iboende hevn, makt og voldstenkning er så innarbeidet i samfunnstenkningen og institusjonene, at folk flest aksepterer det, til tross for de samme, fatale konsekvenser og kontinuerlig skapte fiendebilder.

Gjest

#108

2015-08-05 21:53

70 år siden Hiroshimabomben markeres nå. Krigsfareoppropets oppfordring om dialog fremfor sabelrasling er det all grunn til å lytte til- dele og signere.
Ola Bog

#109

2015-08-07 07:30

UFRIE ORD
(Plagiere, informere, referere, konstruere, kopiere ..)

Og det var Dagens Næringsliv,
med journalisten Daniel.
Samt oss som trenger tidsfordriv
en heller regntung lørdagskveld.

En lokal Sherlock finner ut
at teksten virker kjent:
Det er visst ikke første gang
historien står på prent.

Og mange blir alvorlige;
og pressas forbundsgeneral
går ut i tv 2 og spår
at denne blemma er fatal.

Så sitter man og tenker på
det generelle bildet.
Og når man mon blir forelagt
den egentlige kilde.

"Obama er en fredsdue,
og Russland fienden."
Slik lyder daglig budskapet
fra statskanalens menn.

Men er det slik og er det sånn
og hvem er det som snakker.
Si er det journalister eller er det
Pentagon ~


Gjest

#110 Re:

2015-08-12 21:40

#2: -  

 Medmennesker, våkne opp!


Gjest

#111

2015-08-16 08:00

Det er uvettig å være med på militær opprustning etc. som gjør verden ennå mer utrygg. Fred må bekjempes med ikkevold og fredelige tiltak.

Gjest

#112

2015-08-16 12:54

Fordi jeg syns at krigshissing og opprustning er en forbrytelse mot menneskeheten. Birgitte *Grimstad

Gjest

#113

2015-08-19 06:18

Hva er galt med russer`n?

Gjest

#114

2015-08-19 13:46

Det er viktig å si ifra når noe ikke er greit.

Gjest

#115

2015-08-19 21:22

Det er på høy tid å signere. Utrolig at regjeringen tør fortsette i den retningen de går nå! Norge, altså vi, er en bremsekloss i prosessen med å forby atomvåpen. Jeg skammer meg!

Gjest

#116

2015-08-20 14:41

For det jeg er redd for en krig.......

Gjest

#117

2015-08-23 11:38

Vi blir en brikke i et geopolitisk spill, nyttige idioter. Russland har vist seg å være en god nabo i nord og ofret mye for kampen mot nazistene, for ikke å glemme frigjøringen ov Nordnorge

Gjest

#118

2015-08-23 12:21

Fordi jeg ikke hvil ha Krig i verden

Gjest

#119

2015-08-30 08:14

Pga det er virkeligheten vi lever i i dag.
AntiWar

#120 Stopp USA aggressjon

2015-08-30 11:16

Jeg har involvert meg så dypt i denne 'krisen', ang hva som skjedde, når og hvem som gjorde hva. Når jeg leser kommentarer om at 'sånne' som meg som ikke ønsker global konflikt, er ignorante vedr historie og sluker russisk propaganda. Vel, til slike vil jeg si; Sjekk opp Nuland samatalene, info rundt nedskytningen av MH17, russland presenterte  sine satelittbilder..USA nektet. Så du som tror vi er ignorante og propaganda slukere, vil jeg si; At Du er nok propagandisert, men av vestlige propaganda kilder og skjønner ikke selv at du sitter fast i en psykologisk tilstand kalt Normalitybias. 

USA/Obama har i intervju, innrømt at han/USA overkastet Yanukovich. Ved å gjøre dette, truet Obama Russlands ENESTE varmtvanns base system på Krim og Putin for å sikre nasjonens og geopolitisk stabilitet, annekserte Putin Krim. Uten innflytelse fra demokrati spredning som er en essentiell ingrediens med USA i spissen så hadde dette sannsynlig ALDRI skjedd. 

I dette øyeblikk, såvidt jeg klarer å researche, har Ukraina 90.000 mann på grensa mot Øst, Donbass, Donetsk o.l og Russerne har lett samme antall langs sin grense.

Dette er forræderi mot hele verden, begått av våre egne høytstående ledere, vestens ledere. Vi var jo venner med Russland siden muren falt, men nå føler Russerne seg bedratt og ljugd til, og de vil neppe finne seg i mer aggressjon sponset av samme milliardærerne som kausjonerte ut Ferguson demonstranter som stiftet branner, slo ned folk, skjøt etter folk og flippet politi biler på opp/ned.

George Soros er frontmannen som venstre orienterte Obama bruker til å sponse divisjon mellom folket og politiet. Soros har også vært en frontmann i 'demokratiseringen' av Ukraina og har via USAIID brukt over 5milliarder $ bare i Ukraina. 5000millioner $.

Og Soros brukte 34millioner $ i Ferguson...Det er bare det vi vet. Soros er jødisk, men var under andre verdenskrig en kollaboratør som hjalp Tyskerne og overga sine egne landsmenn til Tyskerne for henretting. 

Nå MÅ vi stå sammen å si Nei til å sentralisere og globalisere verden. Grunn til at dette skjer er fordi disse superelitene ønsker 1 verdens regjering og vil at nasjonervskal gi opp sin suverenitet og verdensregjeringen vil fikse alt. Dette er ett utopia, som bibelen forteller endel om. Er IKKE rakettforskning, men fienden er iblant oss og er 'av oss' så vi må utøve mer forsiktighet i hvem vi stoler på.

Tilbake til normalitet, si Nei til USAs/vestlige despot ledere i.e Obama, og jobbe for å skape ett roligere klima, for dette vil føre til total clash og det MÅ vi unngå. Dette er ikke Irak eller Libya, som ikke d var ille nok, men Russerne...Vi kommer til å ødelegge oss selv ved å starte krig med Russland. Så la oss IKKE gjøre d. 


Gjest

#121

2015-08-30 14:20

Fordi Obama og co. prøver å starte kriger både mot Russland og Midt østen. Hillary Clinton sa det best 'de vi slåss idag, er de vi støttet og ga penger for 20år siden'... USA har blitt overtatt, absorbert inn i ett kriminelt styre og styresett, og makten har for lengst forlatt folket og tilhører nå spesial interessegrupper som ikke nødvendigvis vil Deg/Oss vel... Etter de siste års aktiviteter å dømme, skulle man tro de var ansatt av satan selv... med overkastelser, krig på falske premiss, falske flagg osv.

Gjest

#122

2015-09-02 14:19

Jeg har signert fordi det er i tråd med min egen tenkning

Gjest

#123

2015-10-02 15:57

Jeg vil ha fred, og det vil de aller fleste mennesker i verden også. Jeg kan ikke bare sitte å se på hva styresmaktene i mitt land kan få seg til å være med på.

Gjest

#124

2015-10-04 20:26

For Stoltenberg var med på å ødelegge et av Afrikas mest sosialutviklede land.

Gjest

#125

2016-02-02 07:27

problemet er ikke russland. problemet er NATOen+ EU og US hegemoniale "interesser".