Nei til studenthybler på Kirketunet!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Nei til studenthybler på Kirketunet!-oppropet.


Gjest

#1

2015-06-05 20:42

Hvorfor kan de ikke ta den gamle meieritomta , den bør kunne brukes. Ikke en koloss som ødelegger for barnehage og eldrebolig. Og ikke minst for den flotte gamle presteboligen.
Sissel Brean Hovind
Forfatteren bak dette oppropet

#2 Re:

2015-06-05 20:46

#1: -  

 Helt enig! Har hørt at den ikke er eid av kommunen, men vet ikke om det stemmer? Har også hørt at kommunen eier tomt nede på Mobekkleira ved Clas Ohlsson - tenker at den tomta også kunne egna seg godt? 


Gjest

#3 Re: Re:

2015-06-05 21:01

#2: Sissel Brean Hovind - Re:  

 ja helt enig. Tomta atme clas ohlsson må jo vær helt perfekt! 


Gjest

#4

2015-06-06 14:48

På vegne av oss som er tilflyttende er det et veldig dårlig leiemarked her. Jeg måtte punge ut med over 6500kr for et lite soverom fordi det ikke var noe annet ledig. Noen andre i klassen måtte bo på hotell i flere måneder på grunn av dette. 

Jeg forstår ikke helt hva problemet er, barnehagen har en stor parkeringsplass som ikke blir brukt til sitt fulle postensiale og kan dermed kutte ned parkeringsplassen og lage større uteområde.

Mo i Rana sier jo at de vil satse på å bli en bra studentby og strever etter å bli en av norges beste byer, og med dette må det jo komme studentboliger. Synes dette blir litt egoistisk tenkning fra lokalbefolkningen.

Mvh 

4 sykepleiestudenter fra sør.

A

#5

2015-06-06 15:06

Det er snakk om rundt 50 studentboliger, og det er rundt 600 studenter på uin. Jeg tror ikke dere helt klarer å se situasjonen til de studentene som kommer hit til byen, man sliter med å finne seg bolig, og ender enten med å måtte legge seg inn på hotell eller måtte flytte hefra. Det er veldig mye snakk om at Mo i Rana skal få flere folk ut til sentrum, byen skal bli mer studentvennlig, og bla bla bla. Og nei, jeg synes dette var et veldig bra forslag, vi trenger studentboliger i akkurat sentrum, nærmere skolen, kulturlivet, og andre sosiale sammenhenger. Og hvertfall når bussrutene ikke er sammarbeidsvillige, ikke går det buss i helgene, og på kveldene så går det nesten ikke buss. Jeg vet om en del som bor langt unna sentrum og har ikke mulighet til å vær sosial i ukedagane pga busstidene, dette går jo da utover det sosiale, og er veldig viktig om man skal trives. Jeg snakker for mange her.


Gjest

#6

2015-06-06 16:01

Vi vil gjerne ha studenthybler og de må gjerne ligge sentralt til. Det finnes andre løsninger som sikkert vil bli veldig bra for studentene. Men vi ber med dette kommunen om å se nærmere på andre lokalisasjoner, sånn at prosjektet ikke ødelegger for barnehagen. Dersom barnehagen kan spares og man finner et annet sentrumsnært alternativ for studenthyblene hadde jo det vært det beste? 


Gjest

#7

2015-06-08 10:37

Fordi sønnen min går i kirketunet barnehage. Han trives i denne barnehagen og jeg tenker at en stor student blokk vil forstyrre det fine miljøet som barnehagen har bygd opp. Ønsker heller at barna skal få et større område der de kan skape en større læringsarena og få enda flere hverdags gleder.

Gjest

#8

2015-06-08 11:26

Redde en barnehage med mye fin omtale.

Gjest

#9

2015-06-08 12:56

Fordi det er kjempegode argumenter.

Gjest

#10

2015-06-08 14:25

Dummeste ideen jeg har vært borti. Skam dere!!

Gjest

#11

2015-06-08 20:09

Jeg ønsker at en velfungerende og flott barnehage som Kirketunet skal ha mulighet til å fortsette sitt arbeide i sin nåværende form. Barna fortjener en god start på livet og det får de i Kirketunet barnehage. Studentboligkomplekset er bare ett av kommunens paniske byggeprosjekter, håper på oppslutning om oppropet.
viktor

#12

2015-06-10 18:23

Ja studenter, det må bygges studentboliger. Men det har aldri vært en menneskerett at en student skal bo i tre minutters gangavstand fra studiestedet !! På Kirketunet er ikke plass til ei boligblokk, vil ødelegge for barnehagen og ærverdige prestegårdsbygninga. Like hodeløst var det av studentrepr. sammen med en komm.styremedlem å foreslå å bygge ei blokk i Talvikparken, eneste parken vi har igjen (skal bare ta en liten bit).


Gjest

#13 Re:

2015-06-11 13:02

#4: -  

 Dere skjønner sikkert at ingen er mot at det skal bygges boliger, men det må finnes en bedre plassering.