Ja til vern av BlåKAFEn

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Ja til vern av BlåKAFEn-oppropet.


Gjest

#1

2015-01-17 14:35

den må no bare værra der ja, har mine barndoms minna i fra blåkaffen å rødsjøn :)

Gjest

#2

2015-01-17 16:30

Jeg har selv vokst opp like ved denne kaffen og mener som dagens eier at dette er et kulturminne det må gå ann og legge en vei utenfor. Her har tydeligvis Sundet gjort feil og da bør de reversere avgjørelsen. Jeg gir min støtte til Dag Arne Rødsjø i denne saken og håper at han vinner fram. Jeg må og i samme anledning få si at denne bommen som er satt opp på Krinsvatn aldri skulle vært der. For oss som er utflyttet fra Fosen og som nå kan regnes som turister vil valget være å velge andre feriemål enn de med så høye satser som denne bommen har. Og dette er jo og en tragedie for butikker og deres ansatte som må krysse Krinsvatn. Her på Elverum hvor vi er bosatt er vi utsatt for samme bomvei utbygging som på Fosen men vi betaler da ikke før veien er ferdig. Mvh Vidar Rødsjø.

Gjest

#3

2015-01-17 16:46

Blå-kafeen er et landemerke for oss Fosninger og skal ikke bort. Det aller verste og det som er direkte skammelig er at eierne av Blå-kafeen som i utgangspunktet ikke ønsker å selge vises på dør uten å få et oppgjør som gjør dem i stand til å kjøpe en annen eiendom. Blå-kafeen var også gjenstand for vegutbygging n år vegen over Haugsdalen kom, den gang forsvant ca halve eiendommen, siden den gang var Paul Rødsjø såpass raus at han ga busselskapet lov å benytte plassen til korrespondanse av busser, et behov som i utgangspunktet er Statens Vegvesen sin oppgave. Nå kommer vegvesnet og tar alt, det de tilbyr er spottpris. Det hjelper jo snart ikke samme hvor man bor, kommer det en veg der så er fremgangsmåten overkjøring fra Statens Vegvesen sin side. Kvalmt.

Anne Mari

#4

2015-01-17 16:50

Jeg har ikke forstand på veibygging, men enkelte trasevalg synes veldig dårlig gjennomtenkt i dette prosjektet. Jeg har heller ikke sett tegninger av dette krysset, men det ser ut som veien fremdeles fremdeles skal gå i ei slynge gjennom denne livsfarlige dumpa. Den nye traseen skulle gått til høyre for kafeen (retning fra Trondheim mot Åfjord), og krysset til Sørfjorden/Råkvågen skulle vært flyttet til krysset ved Rødsjøsæter, altså legge veien tilbake til den gamle traseen! Det er d eneste fornuftige, som jeg ser det!


Gjest

#5 Rödsjökrysset Granlia

2015-01-17 16:50

Hej.
I egenskap av 13-års "flisgutt"  var jeg med og bar stikker da de ble satt ned og det ble nivellert,- Det var vildmark og knappt noen fattet det skulle bli vei der!
Huset var også i visse perioder av ungdommen mitt hjem.
Jeg minnes diskusjoner om hvordan vegen skulle gå !
En forutseende vegingeniör ville ha så mye fylling så det skulle bli samme nivå over dalen som på sidene! synd at ikke det ble så! ;)

Det er dumt at det er så trangt på denne jordkloden at det ikke går å "vri" litt på vegen der og ta hensyn til menneskelige livskvaliteter i glesbygden.
Det er mye åpent terreng på begge sider. ;-)

Jeg kommer til å feire bursdag, 70, med kaffe og kake der i Juli 2015. Velkommen!

mvh Villy


Gjest

#6

2015-01-18 13:13

Dette er jo en måten byråkrater i mange etater behandler folk på. Biskop Tor Singsås har engasjert seg i måte den vanlige mann og kvinne blir behandlet på Ørlandet.
Angry

#7 De "store gutta" bestemmer

2015-01-27 21:18

Maken til saksbehandlinger som er blitt gjort i Fosenveiene og deres medsammensvorne. Noen, les Skjærvik og Sundet, har vært så til de grader i ekstase over sin posisjon at de over tid har glemt alt som tilsier vanlig norsk folkeskikk. De sitter på ferga og rusler på samlaget på Stadsbygda og er så til de grader fornøyd med seg selv og forsvarer sine galheter. I mine øyne ber de om avlat for sine aktiviteter.

Det som her har forgått er på grensa til, og sannsynligvis, over det som foregår i skjulte handelskamre og frimurerlosjer. Her sitter Sundet i dobbeltroller og fylkeskommunen evner ikke å se betenkeligheter.

Hvor er jusen i dette?

Nå får det være nok.

Anmeld bermen og så får vi se kor flinke de er til å trå vannet.

nedleggern

#8

2015-02-09 19:06

legg ned skiten, kunn startet opp igjenn for å tyne statens vegvesen for penger. 


Gjest

#9

2015-03-27 01:53

Fordi at blåkaffen e en del av min oppvekst. Var der mang en sønd.

Gjest

#10

2015-06-09 18:52

I veldig mange sammenhenger når det gjelder prosjektet ei tim t byn så har det aldri eksistert demokratisk adferd,, men diktatorisk framferd i et prestisjetynget prosjekt der en spesifikk klan har fått utfolde seg som en kreftsvulst i folks økonomi.

Gjest

#11 Re:

2015-06-09 19:01

#4: Anne Mari -  

 Fremtoningen fra diktatorene sier det vil koste 50 mill mere å legge trasseen utenom bygget, man skal jaggu ikke være mye økonom for å forstå at det ikke vil koste en krone mere å legge den 20 meter øst før bygget, det vil faktisk gå litt mindre masse og der,  så det blir kanskje billigere.(rundkjøring der)


Gjest

#12

2015-07-01 11:18

Vil at det , skal vere rettferdig, for innehaver av båkaffeen. Det er ikke snakk om penger, men en lang historie bak i tid, som den gang, og seinere, har hjulpet grenda Rødsjøen, med mangfold.Det har vert, kjosk, butikk, godslevering mottak , forsendelse, og salg av bensin med kanner, til kjøretøyer, som stoppet opp med tomme tanker.

Gjest

#13 Høkkert kaffe

2016-03-19 08:20

Enn om all i Norges land ska sett igang utrangsjert drift på gammel grunn fordi at utviklingen går videre og du ikke liker dette.

ja da hadde det blitt kaos. Har selv en gård fra 1600 tallet midt i Trondheim. Bærer ingen nag eller økonomiske baktanker til kommune og stat.

 

burde vært feiret når rivemaskinene kommer og jevner skiten med jorda. Burde vel juble for bedre og trafikksikkre veier.

enn en råtten kafé uti ødemarka:):) LOL