INGEN NORSK KRIGSDELTAGELSE

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra INGEN NORSK KRIGSDELTAGELSE-oppropet.

Elisabeth Kristiansen

#1

2014-09-24 13:49

I 1932 leveret vi sammen med andre 20 000 000 underskrifter fra 57 land og ba om nedrusting, nå burde vi snart bli hørt.
Geir Helge N. (underskrivar)
Gjest

#2

2014-09-25 05:34

Utan at eg dermed seier likskapen mellom Putin og ISIL er større enn den mellom Jacenko og Assad !


Gjest

#3

2014-09-25 09:16

Meget bra !
Susanne

#4 Hei! 20 millioner? Hvem leverte? spennende!

2014-09-25 13:56


Gjest

#5

2014-09-25 19:05

Gunnar A. Steen:
(innspill i Hamar Arbeiderblad.)

Terrorismen kan ikke drepes med skudd og bomber.
Det er den som dreper med skudd og bomber.

Våre fremste politikere går ned i kjelleren på Stortinget, låser inn sine mobiler så ingen kan tyvlytte, og vedtar for hele verden at Norge skal gå til krig mot opprørsstyrker i Irak. For USA har bedt om norsk deltakelse i krigen mot terror, og det koster lydighet å være alliert.

Kun SV har kremtet innvendinger, men uten å nedlegge veto.

Krigslysten er økende blant våre politikere. Selv det fredelige familiepartiet Krf åpner for å drepe opprørere med raketter.

Det gjøres nummer av at den Islamske opprørsgruppa filmer tre-fire drap og legger det ut på nettet. Hvorfor filmes ikke USAs og Frankrikes drap på noen ti-talls opprørere? Kanskje drap er motbydelig uansett hvem som utfører det?

Jeg fordømmer IS sine handlinger mot folket i Irak og Syria. Men etter USA sin brutale krigføring mot Irak for vel 10 år siden forbauser resultatet meg ikke. Slik voldsferd legger grunnlaget for ny vold. Og nå skal over 40 lands bomber og raketter gjenopprette freden i Irak?

Norges Røde Kors hevder at Norge kan begå krigsforbrytelser ved deltagelse i den nye krigen. Jeg glemmer ikke USA sine krigsforbrytelser mot Falluja. Der er det spredt så mye radioaktivt støv at kvinnene i dag, ti år etter, føder deformerte barn. Dette er krigsforbrytelse mot et folk. Det beste rådet legene kan gi er: Få ikke barn!

Slikt blir det ny vold av. Når skal våre politikere skjønne at den eneste veien mot fred er å stikke sverdet i sliren. Dette burde til og med Krf -ere vite:

For alle som griper til sverd, skal falle for sverd.

Det er terrorisme som dreper med skudd og bomber.
Elisabeth K

#6 Re: Hei! 20 millioner? Hvem leverte? spennende!

2014-09-29 07:17

#4: Susanne - Hei! 20 millioner? Hvem leverte? spennende!  

 http://www.atria.nl/atria/eng/showcase/rosa_manus

Hei WILPF samlet inn 6 millioner, men det var vist bare 9.9 mill til slutt. i 1932. :)

 

Elisabeth K

#7 Re: Susanne

2014-09-29 07:18


Gjest

#8 Re: Re: Hei! 20 millioner? Hvem leverte? spennende!

2014-09-30 20:41

#6: Elisabeth K - Re: Hei! 20 millioner? Hvem leverte? spennende!  

 SÅ STILIG! 9.414.517 underskrifter for avrustning i 1932! Mange takk for litt av en historisk opplysning.

Susanne Urban