Stopp utvidelse av Moss Havn

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Stopp utvidelse av Moss Havn-oppropet.


Gjest

#51

2016-04-28 08:39

Jeg syns slike forslag må diskuteres litt mer inngående før man setter igang utbygging.

Gjest

#52

2016-04-28 18:32

Det er ingen grunn til å la lille Moss ta denne serien med miljøbelastninger. Det virker dessuten alt for dårlig planlagt og lite samordnet. Digre enkeltinngrep som ikke inngår i en helhetsvurdering.

Gjest

#53

2016-04-28 21:31

Vil ikke ha en stor containerhavn i Moss. Vil heller ha strand, restauranter og strand promenade.

Gjest

#54

2016-04-30 10:31

Planlagt utvidelse vil problematisere Moss Seilforenings trenings- og regattaaktivitet utenfor Søly båthavn.

Gjest

#55 Re:

2016-05-02 06:58

#54: -  

 Det er også ødleggende for kitesurfing og vindsurfing aktivitetene. 


Gjest

#56

2016-05-03 11:49

Jeg ønsker ikke å være med på å ødelegge Moss by mer. Jeg er i mot mer eksos,trafikkaos og bråk.
Op
Gjest

#57

2016-05-11 12:59

For å bevare Moss som en by beboelig for mennesker

NM -Nye Moss

#58

2016-05-11 13:07

Stans TransportStalinistene.

"He is dead, but he won`t stay down" . Verselinjen brukes i en sang om en annen berømt despot, men i dette tilfelle kan det kanskje være på sin plass å benytte verselinjen på dagens politikere i Moss som nærmest har et stalinistisk forhold til hva industri, arbeidsplasser og verdiskapning innebærer.

Hvordan det er mulig å tilrettelegge for en utvidlese og å etablere en moderne industrihavn "midt" i sentrum av en by i vårt MOss, i 2016, er nesten umulig å forstå. Jeg vet at mange prøver å unskylde de politkerne som presser på for å utvide dagens havn med at de tilhører en generasjon som ikke helt forstår at tiden har endret seg. Mange av de ivrigste er mellom 60 og 70 år, og bærer kanskje i seg noe av Stalinismens ideer om industriell verdiskapning.

Vi har en jobb å gjøre med hensyn til å påvirke byens yngre politikere om å ivareta oss fra en skjebne som en godsterminal, og hjelpe Moss By over i en post-industriell fase hvor nye arbeidsplasser kan skapes og helse og trivsel ivaretas. Alle dere som bor på Kambo og Refsnes oppfordres til å melde dere på i kampen mot TransportStalinistene.

 


Gjest

#59

2016-05-11 13:50

Jeg syntes det er unødvendig med noe som kommer til å se stykt ut å som kommer til å forurense veldig mye jeg er ung å skal bo i Moss lenge men vil ikke se på en stor havn som har forurenset aldt for mye og seilingen i Moss seilforening er jo noe vi trenger for at vi skal komme oss ut i frisk luft på vannet!!!


Gjest

#60

2016-05-27 10:46

Her har Moss by en genuin sjanse til å skape en hyggelig by på linje med hva Drammen har klart. Så velger noen å bygge en kjempestor containerhavn for halve østlandet i stedet. En normal havn, ja, men ikke en massiv utfylling slik det legges opp til.

Gjest

#61

2016-06-06 09:37

Jeg tenker på Moss som en av de flottest beliggende kystbyene, ihvertfall i Oslofjorden. Synes at det må være fokuset når visjoner rundt "kystbyen Moss". skal lanseres. Ikke en stor og støyende containerhavn. Se på Tønsberg, Fredrikstad, Drammen mm. Kystby med disse fasilitetene bør være hovedmålet med Moss

Gjest

#62

2016-06-08 08:53

Viktig å bevare norsk natur og strandlinje, samt historie, kultur og dyrelivet
lite å tjene økonomisk

#63 Re:

2016-06-08 09:06

#50: -  

 Det er også lite å tjene på dette økonomisk og fører ikke til flere arbeidsplasser dersom politikerne tror det. Skal man ha arbeidsplasser er det bedre satse på resturant og kulturnæringen eller annet. Man tjener i allefall ikke stort på en stygg og lite økonomisk Containerhavn. Pga all kvikkleiren i område kommer nok alle Containerne til å seile ut i sjøen uansett og forurense der. Ikke noe særlig gjennomtenkt dette her for fremtidens Moss! Tragiske greier!


Gjest

#64

2016-10-07 21:15

Våkn opp alle sammen før byens fremtidsutsikter er rasert av en vegg av betong og metall.

Her trengs et folkeopprør! 

Sjøsiden av byen skal fylles med folk og ikke containere, ta til vettet politikere!