Flytt Norges ambassade fra Tel Aviv til Jerusalem

Enhver nasjon har rett til selv å avgjøre hva som er deres hovedstad. Kong David gjorde Jerusalem til Israels hovedstad for 3000 år siden. Etter at Israel igjen ble opprettet som en selvstendig stat i 1948 har Jerusalem vært Israels hovedstad. Dette har Israel uttrykt også bokstavelig bl.a. ved å ha sitt Knesset (storting), høyesterett, statsministerens- og presidentens bolig der.

Norge bør gjøre som vår nærmeste allierte USA gjør, flytte var ambassade fra Tel Aviv til Jerusalem for ved dette å uttrykke at også vi anerkjenner at Israels hovedstad er Jerusalem.

Hanne G. Hansen, Norsk delegat for "Forente Nasjoner for Israel", www.unitednationsforisrael.org    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Din e-postadresse vil ikke bli publisert på vår side. Uansett, så vil forfatteren av underskriftskampanjen se all informasjon du oppgir i dette skjemaet.