Corona-krise tiltak: Spill KUN Norske Artister på NRK Radio

Norske artister av alle sjangre er alltid tilstede for å stille opp for samfunnet når det trengs. Nå i disse corona-tider er det nettopp musikkbransjen og artister som trenger samfunnet til å stille opp for dem.  Artister er selvstendig næringsdrivende og har IKKE de samme sosiale rettigheter som faste ansatte. De har opplevd at alle konsertene og events har blitt kansellert over natten.

For å dempe de økonomiske tomrommene som nå oppstår mener vi at et sterkt virkemiddel er om NRK Radio går bort fra sine vanlige formatering og spiller KUN norske artister av alle sjangre på alle NRK sine radiostasjoner så lenge corona-krisen vedvarer. Hver eneste radio avspillning genererer en betydelig sum penger til artistene og medmusikerne.

Signèr om du er for at NRK Radio skal spille KUN norsk produsert musikk (av alle språk) så lenge corona-krisen vedvarer.

Ved å signere gir jeg Jeff Wasserman fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.