Bevar Varatun hundepark slik den er

Saken om Varatun hundepark har gått sin gang. Støymålingen som ble utført viste lite støy om formiddagen, noe mer fra kl 15-20 og ingen støy etter stengningstid kl 22. Men noen støy måler over 60dB. Dette er en grense som en støykonsulent har satt. Konsulentfirmaet kom derfor med to mulige løsninger:

1. Flytte hundeparken lengre inn, slik at ingen naboer bor nærmere enn 90 m fra parken. Estimert kostnad 1,3 millioner.

2. Bygge et støygjerde der parken er i dag og redusere åpningstiden fra 09-21. Estimert kostnad 2,6 millioner.

Saken skal behandles i Utvalg for miljø og tekniske saker 23. august.

Dvs rapporten viste i grove trekk at hundene oppfører seg godt. Når det gjelder støynivå, 60dB hva er så det?
Til sammenlikning jobber jordmødre og barnepleiere i et miljø med gjennomsnittlig 73 dB, og da kan noen lyder kortvarig måle opp mot 130dB (forskning.no).

Vi mener derfor at det er urimelig at kommunen skal bruke inntil 2,6 millioner kr av skattebetalernes penger og ønsker at kommunen ikke skal agere. Disse pengene kan brukes til annet i kommunen, som for eksempel skole, helse osv.

Ved å signere gir jeg Anna C Lindbåge fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.