Balløkke i Steinnesvåg

Vi ønsker oss balløkke/ aktivitetsflate i Steinnesvåg tilsvarende det som er etablert på Judaberg og Reilstad. Byggefeltet Storehamn i Steinnesvåg har omlag 30 boenheter i tillegg til flere hytter boliger som grenser til boligfeltet. Her bor det mange aktive barn som ikke har tilgang til gode aktivitetsområder i sitt nærmiljø. Leikvoll stadion er nærmerste fotballbane, omlag 2,6km borte, men hit kan man ikke sende barn alene til fots eller på sykkel da det hverken er gangsti eller gul midtstripe, og veien har mye tungtrafikk.
Det er fra gammelt av en oppgruset flate til fotballspel i tidligere Hesby barnehage, men denne er i dårlig forfatning og full av huller. Det bør ikke være en uoverkommelig oppgave å sette dette istand, ei heller kostnadsmessig.
Området er inngjerdet da dette var endel av barnehagens uteområde. Nå står lokalet etter bhg tomt, men tenker at dersom det blir barnehage her igjen så er det bare et pluss å ha en fin kunstgressflate tilgjengelig.
Dette vil være et godt folkehelsetiltak som vil innby til fysisk aktivtetet for små og store barn i Steinnesvåg. Det vil også kunne være en sosial møteplass.

Bli med å signer oppropet for balløkke i Steinnesvåg!

Ved å signere gir jeg Cathrine Selvaag fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.