Regjeringen stopper globale forskningsprogrammer: kutt i bevilgningene til utviklingsforskning er ødeleggende

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Møte med statsråden og politisk rådgiver

2023-09-25 14:22:55

Hei

Vi beklager at det har tatt litt tid med oppdatering. Det har vært utfordringer å få til møte med statsrådene på grunn av valget. Vi har et møte 2 oktober med utviklingsminister Anne Beathe Tvinnereim og med politisk rådgiver for Sandra Borch for å overlever oppropet.

Vi takker alle for støtten og vi håper at den fysiske overleveringen sender et sterkt signal.

Mvh

Halla B. Holmarsdottir, Professor OsloMet –  storbyuniversitetet og Professor II Høgskolen i Østfold

Jill Tove Buseth, førsteamanuensis, Høgskolen i Innlandet

Hanne Haaland, førsteamanuensis, Universitetet i Agder

Arnhild Leer-Helgesen, førsteamanuensis, Universitetet i Agder

Halla B. Holmarsdottir, OsloMet

Overlevering av underskrifter til utviklingspolitisk ledelse

2023-08-24 17:13:16

Professor Halla Holmarsdottir sammen med Jill Tove Buseth, Arnhild Leer-Helgesen og Hanne Haaland opprettet i sommer oppropet mot regjeringens kutt i globale forsknings­programmer. Siden den gang har oppropet samlet nesten 600 signaturer.

Les mer om oppropet her: https://khrono.no/over-300-signaturer-mot-regjeringens-kutt-i-globale-forskningsprogrammer/797357

Holmarsdottir har kontaktet Borch og Tvinnereim for å få i stand et møte der hun kan overrekke signaturene, men har ikke mottatt et svar de siste to ukene. Etter purringer ser det fram til at vi får til et møte med Tvinnereim og vi jobber for å få til møte med Borch også for å overlevere underskrifter.

Vi takker alle for støtten!

Halla B. Holmarsdottir, Jill Tove Buseth, Arnhild Leer-Helgesen og Hanne Haaland

Halla B. Holmarsdottir, OsloMet

Del denne underskriftskampanjen

Hjelp dette oppropet å innhente flere signaturer.

Hvordan markedsføre et opprop?

• Del oppropet på Facebook-veggen din og i grupper som har med emnet i oppropet ditt å gjøre.
  • Kontakt vennene dine
    1. Skriv en melding der du forteller om hvorfor du har signert dette oppropet. Det er mer sannsynlig at folk signerer hvis de forstår hvor viktig temaet er.
    2. Kopier og lim inn nettadressen til oppropet i meldingen din.
    3. Send beskjeden ved hjelp av e-post, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram og LinkedIn.