Zingzang må bli hørt i Alver kommune

Da Alver kommune skulle fordele den statlige tildelingen av koronamidler runde 7, gjorde de en stor feil med å ikke ta hensyn til de kriterier som var bestemt fra staten: virksomheter som fremdeles hadde restriksjoner (som kultur og overnatting) skulle prioriteres i denne runden. I tillegg skulle bedrifter i oppstartsfase (som ZingZang) prioriteres OG bedrifter som av en eller annen grunn hadde falt ut av de nasjonale støtteordningene. Ingenting av dette ble tatt hensyn til da politikerne vedtok fordelingsnøkkelen, siden runde 7 rett og slett aldri ble utlyst. Runde 7 ble slått sammen med runde 6. De som kunne mottatt støtte i runde 7 ble derfor ikke regnet med.

Takk til Høyre og krf som har innrømmet at det har skjedd en feil og vist sin støtte. Nå skal kommunestyret VURDERE om de skal lyse ut på nytt.

Zingzang er et fantastisk kulturelt tilbud for barn og unge i Alver kommune. Det er få steder med tilsvarende arbeid. Og vi foreldre er strålende fornøyde med hvordan Zingzang heier frem barna våre og får dem til å stråle. Storkonserter, magiske juleforestillinger, musikaler og danseshow. Rett og slett unikt!
Nå er Zingzang i tenkeboksen på om de kan fortsette virksomheten i kommunen vår. De kan ikke fortsette å satse i en kommune som ikke er ærlige eller vil satse på kultur, samt barn og unge. Vi kan virkelig ikke risikere at dette skjer.

Konklusjonen er at hadde runde 7 blitt utlyst på riktig måte er det stor sannsynlighet for at Zingzang hadde mottatt støtte. En støtte som er var sårt tiltrengt i en oppstartsfase.

Vi ønsker at kommunen skal innrømme feil, legge seg flate og lyse ut runde 7 en gang til, slik at det blir rettferdig. Ærlighet varer lengst!
Enig? Signer oppropet du også.

Ved å signere gir jeg Elisabeth Skår fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.