Vi vil ha Unreal Academy til Andøya!

I Januar 2022 inviterte vi selveste Europasjefen for Epic Games til Andøya for å presentere Unreal Academy konseptet for lokalsamfunnet i Fyrvika. Det var stor entusiasme og presseomtale rundt prosjektet. Siden Januar har vi jobbet tett med planlegging av prosjektet.

Epic Games kan starte Unreal Academy hvor som helst i verden. Vi jobber for at de skal velge nettopp Andøya som lokasjon, da krever det finansiering og lokal forankring. Vi ønsker nå å samle underskrifter fra dere som ønsker at Unreal Academy skal etableres nettopp på Andøya!Andøya-E-sport-senter.jpgUnreal Academy vil være et utdanningsforløp som retter seg mot unge talenter med interesse for gaming, design eller live produksjon. Vi ønsker at unge som kanskje ellers ville falt utenfor samfunnet kan bli sett og få mulighet til å vokse på en arena med likesinnede.

Vi har stor interesse fra private og offentlige finansierings partnere. Men vi trenger å vise ttil at vi har engasjemet fra Andøyas lokale krefter. Unreal Academy vil kunne sette Nord-Norge på kartet globalt.

Med deres hjelp, entusiasme og fremsnakk, kan dere være med å påvirke fremtiden til Andøya kommune.

Ved å signere gir jeg Anja Helén Fagerli fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.