Vi trenger et fullverdig kollektivtilbud rundt Hersjøen - nå!

Stefan_Sørlie_Oure_Østli_kollektiv.pngSlik det er i dag så går det kun busser rundt Hersjøen i forbindelse med skoletiden i Ullensaker og kommunene rundt. Dette ønsker jeg å endre på.

Jeg har tidligere hatt en lokal undersøkelse på Facebook, hvor mange nettopp svarte at et slikt tilbud ville man benytte.

Det er nok vanskelig å få til en buss hvert kvarter, som det nå går fra Eidsvoll (Sundet), til Jessheim - via Mogreina. Men jeg ser for meg en løsning hvor det går en buss rundt Hersjøen minst en gang i timen i begynnelsen. Denne bussen kan godt gå innom Gardermoen på vei inn mot Jessheim - men poenget må være at den kjører rundt hele Hersjøen.

Det er i første omgang altså snakk om en prøve-ordning med en ekstra rute i tillegg til eksisterende ruter som allerede går. De eksisterende rutene er viktige å opprettholde fordi de gir en god forutsigbarhet med så hyppige avganger. I rushtiden så opplever spesielt skolebarn at det er trangt og barn må stå. Derfor er det altså snakk om en prøve-ordning med en ekstra rute i tillegg til, ikke i stedet for.

Lokalbefolkningen rundt Hersjøen fortjener et bedre kollektivtilbud. Da kan man sende barna sine på fritidsaktiviteter via bussen, og man kan dra på jobb, møter, og annet via buss. Nå er bilen, for mange, den eneste muligheten man har.

En annen positiv side ved dette er at det vil generere mer snakk om forbedring av gang/sykkelvei på hele Mogreina, rundt hele Hersjøen.

Er dere enig? Da håper jeg dere vil skrive under på dette oppropet slik at jeg kan få gitt det videre til fylket og dermed ha et møte med Ruter om problematikken.

Ved å signere gir jeg Stefan Sørlie Oure fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Vi viser ikke telefonnummeret ditt offentlig på nettet.