Vi som støtter Bhg streiken, men ønsker en slutt på den.

Vi som støtter bhg streiken, men ønsker en slutt på den.

Per dags dato rammes vi foreldre forskjellig, noen har en dag barnehagepass i uka mens andre har 40/60 deling. (to dager en dag, tre dager en annen dag)

Uansett hvordan denne streiken påvirker oss foreldre, så gjør den noe med familien`s økonomi. Det er ikke alle som har besteforeldre, tanter, onkler eller venner som kan hjelpe dem. Ytterst få har muligheten til å ta med seg barnene på jobb, for så og kunne jobbe 100% optimalt den dagen. Alle som har barn vet det dessverre ikke er mulig.

Ta vår familie som ett eksempel. Barnehagen har åpent noen få timer for min 2 åring på mandager (3 uken det er slik) og for ettåringen er det åpent noen få timer på fredag. Basert på ansatte som er tatt ut i streik betyr det at det er sannsynlig at mine to barn ikke får være i barnehagen samme dag, som igjen betyr at jeg må være hjemme hele uken. 5 dager hjemme. Ja det kan fordeles på meg og mannen. Men uansett hvordan det fordeles betyr det 5 dager med ulønnet permisjon. Tar man snittlønnen i norge og ganger opp med 37.5 timers uke så tilsvarer dette i overkant av 11.000kr. DET ER MYE PENGER FOR SMÅBARNSFAMILIER.

Hadde min ettåring vært hjemme, så hadde jeg fått kontaktstøtten. Denne hadde selvsagt hjulpet betraktelig. Men denne støtten gis nå til barnehagen fordi våre barn er der. Greit det. Dersom barnehagen faktisk hadde hatt ett åpent tilbud for oss. Det at vi får tilbake pengene for de dagene streiken har pågått i desember betyr egentlig lite, for det vi mister i inntekt, tap av ferie osv er så uendellig mye mer.

Vi forventer at PBL møter kravet til de ansatte, for det er ikke store summen de ber om, vis ikke forventer vi at pengene som staten nå betaler barnehagene for våre barn hver måned utbetales til oss for den perioden våre barn ikke har fått være i barnehagen. Det vil kunne redde stumpene til familiens økonomi i det minste.

SÅ PBL, Staten eller NAV, hva velger dere? Hvem skal få penger? De vanvittig flinke ansatte i barnehagen som holder Norge i gang, eller X antall foreldre som kommer til og slite økonomisk og møter jula med en tyngde av bekymring for egen økonomi?

VI stemmer for at dere møter de ansatte, slik at vi foreldre igjen kan sende barnene i barnehagen som de elsker så uendelig høyt. Samt at de ansatte kan få lov til å få den pensjonen de så uendelig fortjener!!!   Om pengene så skal taes fra eierene i PBL så er det helt ok. For det er ikke de som holder Norge i gang. Det er faktisk de ansatte i barnehagen. De som behandler våre barn som sine egne. De som gir våre barn den daglige kjærligheten og lærer dem om livet. Det er HELTENE våre!

Ved å signere gir jeg Wenche Aarnes fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.