Vi krever ny barneskole på Sofiemyr nå!

Inneklimaet på Sofiemyr barneskole er ikke bare langt forbi akseptabelt, men direkte helseskadelig. Barn og ansatte ved skolen utsettes daglig for muggsopp og råte, og nye lekkasjer oppdages nærmest ukentlig. Som en konsekvens har flere elever utviklet helseplager som atopisk eksem, hodepine, astma og tretthet.

I valgkampen til kommunevalget i 2019 uttrykket samtlige politiske partier et sterkt ønske om en ny barneskole på Sofiemyr. Etter valget, derimot, tok det kun et par måneder før prosjektet «ny barneskole på Sofiemyr» ble ytterligere utsatt, og pengene som tidligere har vært avsatt til et nytt skolebygg vil forsvinne frem til en ny skolebehovsplan for hele Nordre Follo er klar. På noen få uker gikk man fra et øyeblikk til spadetak til total uvisshet.

Vi kan ikke utsette nåværende og fremtidig elever for et helseskadelig innemiljø flere år til. Vi kan ikke fortsette med hovedrengjøring et par ganger i året i fem år til. Vi kan ikke utsette våre barn for et innemiljø som ville ha fått stryk i en HMS-test på enhver arbeidsplass. Om ikke politikerne tar ansvar så må vi ta ansvaret for våre barns skolehverdag og helse. En ny barneskole behøves nå, ikke om fem eller ti år!

Vi krever at en ny barneskole er på plass så fort som mulig! Vi krever også at en midlertidig brakkeløsning settes på plass for skolebarna, senest ved begynnelsen av nytt skoleår august 2020.

Foreldre/foresatte og andre engasjerte; skriv under på oppropet nå!

Ved å signere gir jeg Tonje Raknes fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.