Utvidelse av Flaktveit Discgolf park.

56AFC64A-ED77-4F6D-83AB-066EF4DB3205.jpegStøtter du utvidelse av Flaktveit Discgolf Park?

Flaktveit Frisbeegolf Klubb og Flaktveit IK har søkt Bergen kommune om tillatelse til å utvide vår 18 hulls bane med 4 hull. Klubben har hatt en eksplosiv vekst av spillere de siste to årene, og har startet trening på junior og senior nivå. Vi ønsker å utvide tilbudet til befolkningen, redusere presset på eksisterende hull og tilrettelegge for ytterligere vekst i miljøet.

Bergen Kommune har i første omgang valgt å avslå søknaden. Med tanke på at Flaktveit Discgolf Park er den eneste fullverdige 18 hulls bane i Bergen, mener vi dette er en feilvurdering.

-Vi har utdannet flere trenere som avholder ukentlig trening for junior og senior. Spesielt junior trening er et populært tiltak, her har vi utviklet flere talenter som deltar på større turneringer.

-Etter vi bygget banen på Flaktveit har et rusmiljøet forsvunnet fra området. Parken er nå trygg å ferdes i døgnet rundt.

-Vår inngripen i naturen er minimal, med kun en kurv og et utkast som må monteres. Dette kan fjernes på kort tid om nødvendig.

Vi ønsker med denne underskrifts kampanjen å vise Bergen  kommune at frisbeegolf er blitt en ekstremt populær friluftsaktivitet og idrett. Det er svært begrenset med baner i området, og vi i Flaktveit Frisbeegolf Klubb er villige til å bidra til at det fantastiske miljøet kan fortsette å vokse.

Trond Mjøs

Ved å signere gir jeg Trond Mjøs fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.