Ta vare på Hvervenbukta og naturen rundt Oslo.

Oslo Vannpark er i dialog med Oslo Kommune om å få på plass en vannpark, hvor Hvervenbukta er ett av tre alternativer de tar utgangspunkt i. Hvervenbukta er en offentlig badestrand og et populært turområdet i Søndre Nordstrand bydel. Oslo Vannpark ønsker, hvis de får gjennomslag hos Oslo Kommune, å sperre av store deler av området (i vannet), og fylle opp med hoppeslott og diverse aktiviteter, og den offentlige badestranden blir til et betalingsområdet.

De bedyrer at selve stranden kommer til å være gratis, mens å benytte vannparken blir selvfølgelig ikke gratis. Men gratis eller ei, vi har ikke behov for plast og annet "søppel" i Bunnefjorden, som kommer til å ødelegge naturen rundt også.

Oslo Vannpark har kommet med en begrunnelse om at en vannpark i Hvervenbukta kommer til å gi økt inntjening for bedrifter, men lokale bedrifter på Holmlia og omegn kommer ikke til å merke noe økt inntjening som følge av en vannpark. Få bedrifter ligger i umiddelbart nærhet av Hvervenbukta.

En vannpark som Oslo Vannpark ønsker å bygge, er mest egnet enten innendørs, eller i hvert fall på et lukket området, ikke på en offentlig badestrand. Hvervenbukta har fra før av, sprengt kapasitet på varme sommerdager. Parkeringsplassen er ikke stor nok til å ta unna alle besøkende. En vannpark kommer også til å gjøre situasjonen verre.

Rikt dyreliv!

På Hvervenbukta bor det også både svaner, ender, duer og måker. De bør man ta hensyn til. Svanene og endene kommer mest sannsynlig til å forsvinne ved utbygging av en vannpark. Det kan vi ikke tillate.

Skriv under her, for å vise politikerne i Oslo at vi ikke ønsker å få Hvervenbukta ødelagt. Hvervenbukta skal være en strand for alle, da har vi ikke behov for at en aktør kommer inn for å ta vekk sjarmen av stranden.

**Følg oss på Facebook (Holmlia Mediehus) for å få siste oppdateringer.

Spørsmål kan henvendes direkte til oss gjennom mail: holmlia.mediehus@gmail.comHvervenbukta_-_2014-04-28_at_19-31-25.jpg

Holmlia Mediehus v/ Erlend & Chris    Kontakt personen bak underskriftskampanjen