Sundenglenes hjelpegruppe for trengende må få beholde lokalene

I kommunen Sund står det mange tomme lokaler.  Sundenglenes hjelpegruppe har fått lov å disponere 2 rom på tofterøy skole I ca 2 år. Nå er det slutt og vi må ut. Og vi får kanskje låne 2 boder på Pollen skole I max 1.5 år. Etter det kan vi ikke forvente noe hjelp fra kommunen, var beskjeden vi fikk. Sansynligvis er det mye mindre enn 1.5 år. Når denne tiden er over og vi må igjen ut så har vi ingen steder å gjøre av oss. Denne flyttingen innebærer at ca 650 brukere i kommunene Sund, Fjell, Øygarden,  Askøy  og Bergen  står uten dette tilbudet som for mange er vinn eller forsvinn. Sundenglene har utdeling av mat og klær, barneutstyr og møbler, samt sosiale aktiviteter.  Vi håper at det vil være mange som støtter oss og dermed kan vi ta oppropet og underskriftkampanjen med til rådmann og ordfører og håpe at vi får et tilbud som faktisk gagner de som trenger det mest; de fattige, barna og de som ellers alltid faller utenfor rammene.