Stopp oppdrettsanlegg i Porsangerfjorden

Grieg Seafood har fått tillatelse til å etablere oppdrettsanlegg for laks i Vedbotten på vestsiden av Porsangerfjorden i Nordkapp kommune.

Vedbotten er gyteområde for torsk og Strandelva like ved er et viktig sjørøyevassdrag. Indre Porsangerfjord er en nasjonal laksefjord med tre nasjonale lakseelver (Stabburselva, Lakselva og Børselva). Lakseoppdrett vil forurense fjorden med slam, kjemikalier og medikamenter og føre til spredning av lakselus og andre sykdommer i fjorden og vassdragene rundt fjorden.

Ved å signere gir jeg Heidi persen fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Merk at du ikke kan bekrefte signaturen din ved å svare på denne meldingen.

Script executed with success this is not html: Array ( [type] => 2 [message] => Trying to access array offset on value of type null [file] => /home/petitions/public_html/sign_petition.php [line] => 31 )