Stopp nedleggelsen av Kringsjåtunet døgnplass!!!

Ja folkens... I dag fikk vi beskjed om at døgnbehandling på Kringsjåtunet skal opphøre fra og med 02.08.21. Alt skal «samlokaliseres» på Sanderud sør for Hamar. Samtidig vil antall døgnplasser for ungdom bli sterkt redusert for 2. gang på 2 år. Ambulerende team skal opprettes for å bøte på reduksjonen av døgnplassene. De skal også lokaliseres på Sanderud og skal ha hele Innlandet som ansvarsområde. Hvor mye tid er igjen til direkte pasientkontakt hvis man skal reise til Valdres, Skjåk eller Lesja fra Sanderud? Når må man starte arbeidsdagen sin dersom man skal støtte ungdom i å komme seg til skolen som starter 08.30? D er fortsatt og vil alltid være behov for mange døgnplasser i psykiatrien.

💪Del gjerne. Informér politiske bekjentskaper om hva som er i ferd med å skje. Sykehuset Innlandet har skylappene på. Politisk press er nå eneste mulighet til å omgjøre denne livsfarlige beslutningen💪

Ved å signere gir jeg Julie Messell fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Vi viser ikke telefonnummeret ditt offentlig på nettet.