Stans Hanvold

Pengepredikanten Jan Hanvold gis legitimitet og troverdighet av Norges politiske elite, religiøse instutisjoner eller organisasjoner, næringslivet og av andre maktpersoner. For å stanse Hanvold må vi også ramme de som bidrar til at TV Visjon Norge opprettholder sin status i blant utsatte kristne miljøer.

Hanvold angriper stadig LHBTI-miljøet, stempler kritikk som fake news, sier dvaske og gjerrige mennesker vil havne i helvete, mens han oppfordrer seere til å gi svært store pengesummer. Hanvold sier ofte at virksomheten hans bidrar til menneskers frelse, mens han er blant landets best betalte kristenledere, og tjener 1,8 millioner årlig.

Hanvolds tilhengere er ofre i den saken. De er blitt påvirket til å tro at Hanvold er en «Guds mann» og trenger hjelp utenifra for å klare å åpne øyne for denne kyniske virksomheten. Vår målsetning om minst 100 000 signaturer på dette oppropet, vil legge press på Hanvold og alle hans støttespillere. De siste tre månedene har aktivismen mot Hanvold ført til at flere biskoper, samt Knut Arild Hareide (KRF) og Sylvi Listhaug (FRP) har gått offentlig ut imot deler av Hanvolds forkynnelse. Sistnevnte vil si at engasjementet vi har sett den siste tiden virkelig utgjør en forskjell i det lange løp.

Alle som signerer dette oppropet krever at TV Visjon Norge tas av kabelnettet, samt at alle støttespillere og maktpersoner som gir legitimitet og tillitt til tv-kanalen, tar fullstendig offentlig avstand til denne virksomheten.

Din e-postadresse vil ikke bli publisert på vår side. Uansett, så vil forfatteren av underskriftskampanjen se all informasjon du oppgir i dette skjemaet.

Du vil motta en e-post med en link for å bekrefte din signatur. Vennligst sjekk innboksen din (og søppelpostkassen).