Snøscooter er også friluftsliv i hallingdal

Vi er lei av at men ikke skal få bestemme selv hva man vil bruke eindomen sin til. Eller for de som heller vil ta seg ein scooter tur en og gå på ski!  skriv under på at vi ønsker snøscooter løyper i Norge. vi må få politikerne med på dette og ønsker og levere dette over til politikerne og fylkeskomenen. i tillegg vil vi sende dette over til stortinge og håper at de vil åpne for mer mottor fertsel i utmark. Veldig latterlig at store trokkemaskiner som bruker 30/40 liter i timen kan kjøre dag og natt i utmark for og lage langrensløyper men, vi kan ikke dra på tur og oppleve den vakre naturen vi har i hallingdal! hvorfor skal folk fra byen få kjøre båt? Når vi ikke kan kjøre snøscooter??

Snøscooter i fjellet er like mye «tradisjon» som båt i Oslofjorden!

Det viktige for oss er at vi får så mange underskrifter som mulig da vi sammen politisk eller ikke kan legge mer press på kommunene!

Mange andre gode punktet og ta med i kampen vidare

-Det skal være tilrettelagt mer for snøscooterløyper, også i skiområder

-Det kan hjelpe turistnæringen med løsere regler for snøscootere

- Et godt tiltak for ungdom med tanke på at snøscooter er et alternativ til utagering osv..

- Begrense ressursbruken til politiet og statens naturoppsyn når det kommer til snøscootere

- Gjøre det enklere for grunneiere og lage løyper uten kommunestyrets velsignelse i utmarks sameiet eller på egen grund.

Vi håper du skriver under på denne underskriftskampanjen!!

Ved å signere gir jeg Hallingdal Fpu fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.