Redd grønnsaksbutikken på Helsfyr

Grønnsaksbutikken på Vitamintorget på Helsfyr tvinges til å legge ned når leiekontrakten går ut i mars 2023. Dette fordi Sporveien øker månedsleia til 150 000, noe som er det dobbelte av hva de betaler i dag. Butikken har vært på Helsfyr i 18 år og er et viktig sted både for oss i nærområdet og for de som handler her på vei hjem. Butikken har gode, rimelige grønnsaker og drives av hyggelige folk som yter god service. Det er derfor et stort tap for nabolaget å miste den eneste grønnsaksbutikken i området. Vi krever at Sporveien, som er kommunalt eid, ikke presser ut grønnskasbutikken med en urimelig husleieøkning. Vi håper de innser at de har mulighet til å redde en liten bedrift som gir mye til lokalsamfunnet. Og at de har mulighet til å styrke mangfoldet i byen ved å bevare lokalt forankra bedrifter.

Synne Solhaug Gulliksen    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere gir jeg Synne Solhaug Gulliksen fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.