Nei til nedleggelse av gruppetimetilbudet på Fresh Fitness Strømmen

Fresh Fitness og Sats har besluttet å legge ned gruppetimetilbudet på Fresh Fitness i Stor-Oslo.

For oss som trener på Fresh Fitness Strømmen betyr dette at vi mister et unikt treningsmiljø hvor dyktige instruktører, varierte gruppetreninger og sosialt samhold er grunnen til at vi er der flere ganger i uken, hver uke hele året igjennom.

Gruppetimene hos FF Strømmen har en unik stemning og atmosfære som gjør at medlemmene blir trofast værende, men dette skal nå altså raseres.

Som grunn for å legge ned gruppetimene oppgis det at de ønsker satse på studiotrening og rendyrke dette tilbudet. Dessuten skal ikke Sats og Fresh Fitness konkurrere om gruppetimene.

Det sies at medlemmer og instruktører får tilbud om medlemsskap og jobb hos Sats i stedet. Men hadde vi ønsket å trene på Sats så hadde vi allerede gjort det. Sats er ingen konkurrent eller et alternativ for oss som trener på Fresh Fitness Strømmen. For det første finnes det ingen Sats på Strømmen. Så der konkurrerer ikke Fresh Fitness og Sats. Konkurranse er jo sunt, for det motiverer til å være best. Men for det andre, Fresh Fitness Strømmen trenger ikke konkurranse for å være best. De har allerede toppmotiverte og superflinke instruktører og gruppetimemedlemmer med engasjement for Strømmen.

Tilbudet om overgang til Sats er dermed et dårlig tilbud, da det raserer et unikt treningsmiljø som har gjort Fresh Fitness Strømmen best på gruppetimer i området.

100 instruktører i Fresh Fitness - og sikkert mange hundre medlemmer - skal tvinges over til Sats, men er det plass til alle oss der?

Nei! 100 Fresh Fitness-instruktører tilbys å søke om jobb i Sats, det står ikke ledige timer for dem der. Ikke har de nok timer til at vi medlemmer får trent alt det vi pleier å trene heller.

Sats har kun noen få Bodypump-, Bodybalance- og zumbatimer på planen og ingen Core eller Bodyattack-timer. For oss som elsker disse timene - og instruktørene våre - er tilbudet på Sats for dårlig.

Eierne av Fresh Fitness Strømmen er både heldige og burde være takknemlige og stolte av å eie et så unikt gruppemiljø. De har de beste instruktørene og et sosialt miljø som de fleste treningssentre, inkludert alle FF og Sats bare kan drømme om å ha!

Oppmøtet på gruppetimer hos FF Strømmen er stort. Vi vet ikke hvor stor deltakelse det er på Sats sine gruppetimer i f.eks Lillestrøm og Lørenskog som er nærmest Strømmen. Men vi undrer oss over om det da går så mye bedre i Sats, i og med at de må tilrane seg medlemmene fra Fresh Fitness?

Om gruppetimer på Strømmen bevares så er det stor sannsynlighet for at medlemmer fra FF andre steder vil komme hit og da vil oppmøtetallet på Strømmen bli enda bedre enn hva det allerede er.

Vi har valgt Fresh Fitness Strømmen, IKKE Sats. Ville vi trent på et stort og upersonlig senter så hadde vi allerede gjort det.

På Fresh Fitness Strømmen er det et unikt og inkluderende miljø hvor instruktører og medlemmer kjenner hverandre, tar vare på hverandre, motiverer hverandre og inkluderer hverandre. Derfor er salen full på de fleste timene, derfor kommer vi tilbake igjen og igjen, derfor lar vi dem ikke legge ned senteret vårt uten å protestere.

Vi mener at med velvilje i ledelsen av Fresh Fitness/Sats er det rom for tiltak og løsninger for at gruppetimetilbudet på Strømmen kan bevares.

Signer oppropet hvis du er enig og la dem få vite at det er Fresh Fitness Strømmen vi vil ha.

Strømmen er drømmen ❣️