Nei til nedstenging av Galleri Ask i Åsgårdstrand

Galleri ASK i Åsgårdstrand foreslås nedstengt av Horten kommune.

Galleriet er per i dag et ikke kommersielt visningssted for samtidskunst og av de få utstillingsmuligheter i Vestfold hvor utstillerne blir valgt ut av en profesjonell jury - oppnevnt av Vestfold Kunstsenter. Galleriet holder høy kvalitet og hadde siste år over 100 søkere som viser at det er et attraktiv sted for kunstnere å stille ut her.

Galleri Ask er i dag i regi av Horten kommune en plass for kunstnerisk frihet og ytringsfrihet. Det er en møteplass for ung og gammel rundt samtidskunsten som Horten kommune og politikerne bør satse videre på i "Kunstnerbyen Åsgårdstrand".

Hva skal ellers "kunstnerbyen" bestå av framover? Skal vi tilby arenaer for ny kunst og et levende sted, eller fortsette å "gnage på" Edvard Munch i all framtid?

Verena Scholz, leder i Vestfold bildende kunstnere    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere gir jeg Verena Scholz, leder i Vestfold bildende kunstnere fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Merk at du ikke kan bekrefte signaturen din ved å svare på denne meldingen.