NEI til bruk av hijab på NRK

NRK gikk selv ut å presiserte at det ikke skulle bæres noen religiøse symboler av deres ansatte. Et lite kors rundt halsen på en av deres ansatte ble oppfattet som provoserende av en andel av befokningen. Nå skal man altså ansette en hijab kledd kvinne som programleder og dette skal da ikke ansees som provoserende når et lite kors på noen millimeter skapte furore?

Nå må det bli slutt på denne evindelige forskjellsbehandlingen hvor kristne symboler skal ansees som provoserende og unødvendige, mens et plagg som er symbol på et kvinneundertrykkende totalitært regime skal få plass på en rikskanal vi alle er tvungen til å sponse.

Når det gjelder Faten er det dessuten ikke bare hennes hodeplagg, men de uttalelser og holdninger hun representerer.

Det første er hennes beundring og hyllest av et av verdens verste diktaturer og massemorderen ayatolla Khomeini. Dette er utilgivelig og en hån av alle som er utsatt for ugjerningene til islamist-terrorregimet i Iran. Et regime som driver med statsterrorisme i en rekke land, som systematisk bryter alle grunnleggende menneskerettigheter og har begått en rekke forbrytelser mot menneskeheten.

Det andre er hennes tilknytning til organisasjonen Stand 4 Hussein, som er en Shia- ekstremistisk gruppe som støtter alle former for brutal og inhuman behandling av mennesker som bryter sharialover.

Dette ble godt belyst av lektor Magne Lindholm ved Høgskolen i Oslo og Akershus. Han gikk igjennom organisasjonen Stand 4 Hussain, som Faten var leder for og fant mye av det grumset og ekstreme holdningene som florerte på siden.

En gjennomgang verken NRK eller kommentatorer som Trine Eilertsen i Aftenposten ikke har tatt seg bryet med i sitt ivrige forsvar av Faten. Hun har hijab må vite, og da kan det meste tilgis, glemmes og ikke vektlegges.

Det tredje er hennes åpenbare jødehat og konspirasjonsteorier om blant annet at Israel står bak opprettelsen av IS. Ville den norske opinionen, journalister og ikke minst NRK noen gang akseptert, tolerert og ikke minst ha funnet seg i at en person med samme type synspunkter og tilknytning til et høyreekstrem organisasjon hadde blitt programleder i NRK?

Ville man akseptert at noen med et slikt bakgrunn der vedkommende hadde hyllet nazister og spredd konspirasjonsteorier om jøder fått en rolle som programleder i NRK? Ville vedkommende få i oppgave å finne det politiske partiet vedkommende ville stemme på?

Svaret er nei. Hvorfor finner man seg i at ekstreme muslimer og islamister som står for samme brutale og menneskefiendtlige ideologi får en slik rolle?

NB NB NB NB HUSK Å BEKREFT SIGNATUREN DERES I INNBOKSEN PÅ DERES EMAILADRESSE, HVIS IKKE BLIR IKKE SIGNATUREN SYNLIG I OPPROPET !!!!

Ved å signere gir jeg synøve utne fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.

Vi viser ikke telefonnummeret ditt offentlig på nettet.