La utekontakten i Målselv bestå!

Utekontakten i Målselv har hatt en viktig rolle blant ungdom i Målselv høsten 2020.  Men nå er det på uforståelig vis besluttet at stillingen reduseres kraftig.

Bli med å si fra at dette finner vi oss ikke i ved å signere dette oppropet som kan leveres til Målselv kommune.

Målselv trenger utekontakten! Ungdommene våre fortjener å ha et slikt tilbud!

Utekontakten selv beskriver det slik:

"Høstens arbeid med Utekontakten har virkelig vært innholdsrikt og svært positivt, men nå er situasjonen som følger:

Politikerne i Målselv vedtok å videreføre prosjekt Utekontakt. Rådmann har bestemt å redusere prosjektet fra 150% stilling til 50% stilling. Vi har rådført oss med landsforeningen for Utekontakten og blitt frarådet å videreføre prosjektet så sterkt redusert, da dette ikke er faglig forsvarlig i forhold til jobben som skal gjøres."

På bakgrunn av dette er ikke utekontakten i Målselv lengre operativ.

"På grunn av prosjektets gode resultater er vi blitt oppfordret å søke oss inn i et fireårig prosjekt i regi av Fylkesmannen, men nå er også dette satt på sidelinja som følge av kuttene."

"Vi har gjennom høsten jobbet kjapt, effektivt og nødvendig. Så det er med et oppgitt og uforstående hjerte vi ser oss nødt til å avslutte."

Ved å signere godkjenner jeg at Gørill Traasdahl kan overlevere signaturen min til dem som har innflytelse på denne saken.

Merk at du ikke kan bekrefte signaturen din ved å svare på denne meldingen.