La neste freia melkesjokolade være laktosefri og vegansk!

20200127_215647.jpg

Vedlegg: dette er bare en illustrasjon

"Nå kan du eksperimentere frem din ny favorittsmak, og de tre beste smakene havner i butikken". Dette står på freias hjemmeside. I 2021 skal nemlig den neste melkesjokoladen lanseres, og du kan bli med i konkurransen. Kanskje din kombinasjon blir vinneren.

Nå som vi har gått inn i et nytt år og tiår er det på tide å følge med i tiden. Flere og flere åpner opp øynene for vegetarisme og veganisme. Og flere vil prøve det en gang i blant. Klimabevissthet og dyrevelferd påvirker flere og flere forbrukere. Derfor skal det ikke være palmeolje i sjokoladen. 1-3 % av den norske befolkningen har laktoseintoleranse, og det finnes også mange veganere. Det er heller ikke slik at de som ikke har laktoseintoleranse, eller er veganere ikke vil kjøpe vegansk freiasjokolade! Jeg har flere jeg kjenner som har smakt på vegansk sjokolade og sagt "nam! Hvor har du fått tak i den?" når jeg har servert det.

Det går an å lage vegansk freia sjokolade med soyamelk, mandelmelk, havremelk, rismelk eller kokosmelk. Velger man en av de tre sistnevnte, så vil også mandelallergikere og soyaallergikere også kunne kjøpe sjokoladen.

Ja takk til at årets neste lansering blir vegansk freia melkesjokolade! 🍫

Ved å signere godkjenner jeg at Victoria Granum kan overlevere signaturen min til dem som har innflytelse på denne saken.