La mamma bli i Norge

IMG_6413.jpg
UDI vil kaste gravide Rukhsana ut fra Norge. "Jeg er redd for at mamma skal bli drept fordi hun går med norske klær og ikke dekker seg til. Det er ikke trygt i Afghanistan" sier sønnen på 9 år.

Rukhsana har bodd i Norge sammen med familien i Ullensaker i 12 år, har to barn og en til på vei og er en aktiv del av lokalsamfunnet. Hun er en del av det forfulgte hazara-folket og har flyktet fra Taliban og krigen i Afghanistan. Først kom hun seg til Pakistan, hvor hazaraer også angripes og diskrimineres, før hun fikk komme til Norge. Her har hun slått ned røtter, skapt venner og familie, fått seg jobb og blitt en aktiv del av lokalsamfunnet.

Men UDI har nå bestemt at hun kastes ut av Norge, mister oppholdstillatelse, og får innreiseforbud til Schengen-område i to år fra 6. februar. De påstår hun er fra Pakistan, noe som ikke stemmer og selv Pakistan benekter. Rukhsana må da forlate barn, mann, venner og jobb i Norge noe som setter både henne og det ufødte barnet i fare.

Gjerne også bli med på spleiesen for å dekke advokatkostnader
Hjelp oss anke saken for Rukshana i retten.

Støttegruppa for Rukhsana    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere gir jeg Støttegruppa for Rukhsana fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.