JA TIL AVKRIMINALISERING/LEGALISERING AV CANNABIS

I samsvar med FNs nylige avgjørelse om å fjerne cannabis fra narkotikalisten over de farligste stoffer, samt med henvisning til nyere forskning og viten omkring den tusenårige planten cannabis, som viser plantens gunstige egenskaper og virkning mot en lang rekke alvorlige sykdommer som feks kreft, MS, fibromyalgi, smerter, migrene, posttraumatisk stress,  ADHD, søvnproblemer, angst og uro

Likeledes strider dagens politikk mot hovedinnholdet i grl. $112. Det vises forøvrig til den pågående rusreform!

Vi er mange som mener rusreformen ikke strekker seg langt nok, ideet den fremdeles gjør at politi kan beslaglegge små mengder cannabis og foreta husundersøkelser, kroppsvisitasjoner osv.! Dette bidrar til fortsatt stigmatisering for oss og det er ikke hva vi trenger.

Et stort paradoks blir: "Hvem tjener egentlig mest penger på vår nåværende forbudspolitikk?" "Skumle ukjente bakmenn (mafia), Politi, smuglere, kurererer, psykologer, terapeuter, pedagoger, sosionomer mm."

Det er de som lever best av forbudspolitikken!!! Dette bør staten være klar over og ta nøye til etterretning når Rusreformen skal opp til behandling.  De bør veie statlig kontroll og inntekter opp mot den nærværende kriminelle styring av de enorme svarte pengesummer som jevnlig forsvinner ut av landet til.......?

Håper så mange som mulig underskriver dette oppropet, hvor kravet er en avkriminalisering evt legalisering av cannabis plantene på lik linje med land som f eks Israel, Canada, USA, Uruguay, England, Nederland, Makedonia, Portugal, Spania, Zimbabwe og et tyvetalls øvrige europeiske land.

Unngå stigmatisering, utstøtelse av allerede hardt utsatte utstøtte.

Stå opp for retten til selv å bestemme eller ta avgjørelser og ansvar over egne liv, ikke omvendt.

At staten lar alkoholikerne eller de som kun drikker med måtehold for stemningen og velvære komme mer fordelaktig ut enn de som finner sin lindring, trøst og/eller inspirasjon til å føle seg bedre med cannabis. Hvilken gruppe utgjør mest fare og kriminalitet? Tenker: Hvorfor skal de to land på den skandinaviske halvøy fremdeles ligge bak våre naboer?

Ved å signere gir jeg Stein Røise fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.