Ja til aktiv forvaltning av marine ressurser i Tvedestrand.

IMG_0343.JPG

Det er stor allmenn interesse for å bevare en levende og produktiv kyst på Sørlandet. Men kravene til hvordan kysten skal forvaltes er i endring.

I dag er det ønskelig å ha en forvaltning som ikke bare gjennomfører passive tiltak - for eksempel ved å hindre utbygging i sårbare områder - men som også aktivt forvalter de marine verdiene.

En stadig økende bevissthet om økosystembasert forvaltning gjenspeiles også i kystsoneforvaltningen.

I Tvedestrand satses det nettopp på en helhetlig, solid, og kunnskapsbasert forvaltning av marine verdier og ressurser.

Tvedestrand kommune og Havforskningsinstituttet Flødevigen ønsker nå å videreføre det fem årige forskningsarbeidet i 10 nye år.

Er du av den oppfatning av at det å investere i kunnskap om kystens marine arter, deres leveområder og livsgrunnlag er viktig for å sikre en bærekraftig fremtid? Stiller du deg positiv til 10 nye år med kunnskap om livet i fjorden og havet vårt? Hvis svaret er ja, ville det vært fint om du signerte dette oppropet!

P.s Husk å gå til innboksen din for å bekrefte oppropet!